fbpx

החזון שלנו הוא לייצר קהילה שפועלת אחרת

אירגון הנוער הגאה מזמין אתכם להתנדב בתחום טרנס* באיגי, בשביל לשנות את השיח בקהילת הלהט"ב, בשביל להפסיק להיות כל כך נפרדים זה מזו ובשביל שלנוער וצעירים תהיינה עוד אפשרויות להיפגש ולהכיר
trans_pin

בשנים האחרונות הוקם באיגי צוות טרנס* (מושג אחד לכול ביטוי של זהות טרנסית) שמטרתו לקדם נראות ושיח מתוך הקהילה. לשם כך התקבצנו אנשים ממגוון זהויות מהקהילה, במטרה להכיר ולייצר מרחב בטוח ומאפשר לכל הקשת הטרנסית בתוך איגי – פעילים ופעילות, חניכים וחניכות.

כחלק מפעילוּת הצוות הקמנו מרחבי מפגש לנוער וצעירות.ים במרכז ובדרום הארץ, התגבשנו לפורום פעילים טרנס* בארגון כדי לדבר על אפשרות של קהילה טרנסית כשינוי תרבותי בחברה ובכדי לייצר מקום של מפגש חינוכי לנוער המזדהה על הקשת.

אנחנו עובדות בשיתוף פעולה ושיח כנה על אף ובזכות השתייכותנו לזהויות שונות ורקעים שונים, רתומות למטרה בה כל מתבגרת החוקרת את המגדר שלו ימצאו בית בטוח אל מול שלל דמויות מודל, בפעילות ששמה לה דגש על העצמת ריבוי זהותי ומפגש בתוך הקהילה.

אנחנו מפרסמות את הכתב הזה כדי לקרוא לך להצטרף אלינו, אנחנו מאמינות בדברים ורוצות לקדם אותם. ביחד אנחנו יכולות ויכולים ליצור שינוי אמיתי.

אנחנו מבינות את הדיכוי תחתיו נמצאים א.נשים על הקשת הטרנסית, מחוץ ומתוך הקהילה, אנחנו עסוקות בלפרק אותו כדי למצוא מכנה משותף בסיסי שקושר את כולנו לכדי עשייה משמעותית רלוונטית, לכדי מקום בטוח לכל זהות המתמודדת עם נושא המגדר בחברה. בחברה שמייצרת ומקדשת דינמיקות של חזק מול חלש נוצר מצב שבו כולנו מתיישרות לשיטה שמכופפת אותנו, נאחזות בשברירי כוח שנותרו לנו ולעתים משתמשות בהם כדי להיות חזקות על אחרים – האם אנחנו נאלצות לוותר קצת על עצמנו כדי לשרוד?

החזון שלנו הוא לייצר קהילה שפועלת אחרת. אנחנו קיימות במגוון בו אנחנו קיימות, והמטרה שלנו היא לא להתיישר לתוך התבניות שהחברה מצפה מאיתנו לחיות בתוכן.

אנחנו חושבות שחשוב שניפגש אחת עם השני ונכיר נרטיבים אישיים שונים שמספרים מציאויות שונות, שחושפים אמת מפרספקטיבה והתמודדות אישית. חשוב לנו לדבר על הצטלבויות דיכוי: שבין טרנספוביה לגזענות, שבין מיזוגניה למשטור מגדרי ועוד. זה שיח שחשוב לתת לו במה להתנהל ולא פחות חשוב, להבין איך מנהלים אותו. אנחנו מבינות שלתקופה יש משקל רציני בהתהוות של שיח וקוראות לכולם להתאחד אל מול מי שמנסה לטשטש אותנו, לאחד אותנו לזהויות מצומצמות שהן לא אנחנו. חשוב לנו לחשוף את הדיכוי אל מול המדכאים ולא אחת מול השנייה.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

אנחנו באיגי מאמינות בשיח אחר, בקיום אחר, אנחנו מאמינות שתחת השם טרנסיוּת נמצאות זהויות שמצביעות על רצף מגדרי, מיני, אנושי, שריר, קיים וחזק שממנו תוכל החברה לגדול ולהתקדם לחברה אנושית המאפשרת לכולם לחיות בחופש על פי זהותם – בכל נראות וביטוי אישי.

ולכן אני קוראת לכם: אם את רוצה הזדמנות לייצר קהילה טרנסית, אם אתה מאמין שקו המחשבה שלך יכול לשנות את של אנשים אחרים, אם את רוצה ליצור מציאות חברתית אחרת לנוער להתפתח בה, אם הבנת שהכוח לשנות הוא בהתעקשות לתבוע את מקומך בעולם, אני מזמינה אותך להתנדב בתחום טרנס* באיגי, בשביל לשנות את השיח בקהילת הלהט”ב, בשביל להפסיק להיות כל כך נפרדים זה מזו ובשביל שלנוער וצעירים תהיינה עוד אפשרויות להיפגש ולהכיר. אנחנו מחכות ומחכים לכם באיגי.


צוות טרנס באיגי מזמין אתכם.ן לקפה ושיחה | mayarbel@igy.org.il  | שנה טובה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן