fbpx

החברה לרפואת להט”ב מסכמת שנה

במהלך שנת 2017 השתתפו רופאי החברה לקידום הבריאות בקהילת הלהט"ב בעשרות כנסים, ועדות ופאנלים ויזמו פעולות מצילות חיים, במטרה לקדם את השירות והיחס לו זכאים חברי קהילת הלהט"ב בתחום הבריאות | "עידן חדש בקידום רפואת הלהט"ב"
החברהלרפואתלהטב

הקמתה של החברה לרפואת להט”ב בחודש פברואר 2017 סימנה את תחילתו של עידן חדש בקידום רפואת הלהט”ב. בשנת פעילותה הראשונה של החברה, שהייתה עמוסה בפעילויות, עסקו ד”ר רותי גופן וד”ר גל וגנר קולסקו, היו”ר המשותפים של החברה, בנושאים מגוונים הנוגעים לבריאותם של כל הקבוצות השונות המרכיבות את הקהילה הגאה וקידמו, באמצעות פעילויות שונות – מהדרכות וכנסים ועד לשינוי נהלים, את רווחתם של להט”בים רבים.

החברה לרפואת להט”ב פעלה גם במישור הציבורי ונתנה את נקודת המבט המקצועית עבור מאבקי הקהילה לשוויון בקבלת טיפול רפואי:

הכנסת פרפ לביטוחים הרפואיים הנוספים בכל קופות החולים בישראל
החברה לרפואת להט”ב לקחה חלק במאבק למען הנגשת ה-PreP (טיפול המונע הדבקה בנגיף ה- HIV באנשים בסיכון להדבקה) בישראל. ביחד עם הוועד למלחמה באיידס והחברה לרפואת איידס פעלנו מול משרד הבריאות, קופות החולים והביטוחים המשלימים למען מטרה זאת. החל מ 1/9/17 הטיפול זמין למבוטחי כל קופות החולים המבוטחים בביטוח בריאות נוסף, בעלות של 300 ש”ח בחודש, והוא ניתן על ידי רופאות ורופאים אשר עברו הכשרה מיוחדת למתן הטיפול.

אימוץ ילדים על ידי זוגות להט”ב
בחודש יולי, בעקבות עמדת המדינה נגד אימוץ ילדים על ידי להט”ב, יזמה החברה לרפואת להט”ב את פרסומו של נייר עמדה של ההסתדרות הרפואית לגבי נושא האימוץ. הוצאת נייר העמדה התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם  איגוד הפסיכיאטריה והאיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. נייר העמדה קבע באופן ברור וחד משמעי כי על המדינה לאפשר אימוץ על ידי להט”ב ושעליה להפסיק להפלות להט”ב בסוגיית האימוץ בישראל.

נאמנ/ת קהילת הלהט”ב בבתי החולים
בחודש ספטמבר, ביוזמת הגב’ איילת בוכניק מבית החולים ברזילי באשדוד ומר יבגני סאס מרמב”ם, שניהם אנשי צוות סיעודי, החלה החברה לרפואת להט”ב בהובלת פרויקט שיתמקד בשיפור השירותים שמקבלים חברי וחברות הקהילה בתי החולים ברחבי הארץ. במסגרת הפרויקט יתמנה בכל בית חולים נאמנ.ת קהילה שיהיה אחראי על הכשרת הצוותים בנושא רפואת להט”ב וכן ייתן מענה למטופלים שמגיעים לבית החולים ונתקלים בקשיים. בבית החולים ברזילי אושר כבר המינוי וכעת אנו מובילים הרחבת הפרויקט לכל בתי החולים. הפרויקט מתאפשר בזכות שיתוף פעולה עם חוש”ן, אירגון מעברים, מכרז ניר כץ למאבק בהומופוביה והאגודה למען הלהט”ב.

נייר עמדה מטעם ההסתדרות הרפואית בנושא טפולים לשינוי הנטייה (טיפולי המרה)
רופאי החברה יזמו את כתיבתו של נייר עמדה ביחד עם איגודים נוספים בהר”י: איגוד הפסיכיאטרים, האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, איגוד רפואת המשפחה ועוד, הנמצא כעת בשלבים הסופיים של ניסוח.

הרצאות לצוותי רפואה
במהלך השנה ערכה החברה לרפואת להט”ב הרצאות רבות בנושא רפואת להט”ב, חלקן בשיתוף חוש”ן (זרוע ההסברה של קהילת הלהט”ב). בין השאר הועברו הרצאות לסטודנטים לרפואה בהדסה, באונ’ בן גוריון שבנגב ובטכניון, לסטודנטים/ות לסיעוד בבתי הספר לאחיות בקפלן ובבילינסון, לרופאים בישיבת הפנימיות בית החולים בלינסון, בכנס רופאי מרחב בלפור במכבי, בבית החולים אברבנאל, למתמחים ברפואת המשפחה באוניברסיטת תל אביב, בכנס החצי שנתי של רפואה המשפחה בתל אביב ובכנס רפואת המשפחה בירושלים. בנוסף ניתנו הרצאות לצוותים במספר מרפאות של הכללית ושל מכבי.

ליצור שיח בנושאי בריאות בקהילה

במהלך שנת הפעילות יזמה החברה לרפואת להט”ב מספר כנסים העוסקים בנושאים שונים. בנוסף, השתתפו רופאי החברה בכנסים של משרדי הבריאות והרווחה וייצגו את האינטרסים של חברי הקהילה הגאה:

כנס הקמת החברה
ב- 17/5/17 התקיים כנס ההקמה של החברה בהשתתפות כ- 150 חברות וחברי החברה. בכנס גובשה תכנית הפעילות על בסיסה מקודמים כעת נושאים שונים העומדים על הפרק.

כנס “לדבר בריאות בגאווה”
עוד בחודש מאי, כמידי שנה, קיימה החברה את כנס הבריאות לקהל הרחב. הכנס, אליו הגיעו מאות משתתפות ומשתתפים, התמקד במספר סוגיות: כמסקס בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, “חוק בנקי הזרע” ופסיקת בג”צ בנושא הורות האם הלא ביולוגית במשפחה של שתי נשים ועוד.

כנס טיפול בקהילת הטרנס לצוות הסיעודי
בספטמבר, קיימה החברה לרפואת להט”ב כנס לצוות הסיעודי במרכז הגאה בגן מאיר. בכנס הוצגו מגוון נושאים: תפקיד הצוות הסיעודי וטיפול בטרנס, הטיפולים הרפואיים לטרנסג’נדרים/ות, סיפור אישי של גבר ואישה טרנס ועוד. אל הכנס, שנערך בשיתוף עם ארגון מעברים וארגון חוש”ן, הגיעו כמאה אחים ואחיות.

כנס כמסקס בתל השומר
שימוש בסמים כחלק מסצנת הסקס בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים הולך וגובר בקהילה. על רקע זה ובשיתוף החברה הישראלית לאיידס ואיגוד הפסיכיאטריה התקיים בחודש מאי כנס CHEMSEX להעלאת המודעות לנושא.

סדנאות לחברי וחברות הקהילה
באפריל יזמה החברה סדנא לגברים הומואים וביסקסואלים באמצע החיים במרכז הגאה בגן מאיר. במסגרת הסדנא נפגשו המשתתפים ל-12 פגישות בהנחיית עובד סוציאלי קליני.

כנס התמודדות לאומית עם צמצום אי שוויון בבריאות
בדצמבר 2016 השתתפה החברה בכנס בנושא התמודדות לאומית עם צמצום אי שוויון בבריאות בהשתתפות שר הבריאות ומנכ”ל משרד הבריאות. במסגרת הכנס הועלה נושא המחסומים העומדים בפני להט”ב  בקבלת שירותי רפואה במערכת הבריאות על סדר היום.

כנס בריאות ראשון בירושלים
בדצמבר, השתתפו רופאי החברה בכנס הבריאות הראשון בנושא רפואת להט”ב שנערך בירושלים, בשיתוף עם הבית הפתוח בירושלים, במסגרתו הועברו הרצאות לקהל הרחב.

כנס פרפ ושיוויון בבריאות בב”ש
רופאי החברה לקחו חלק בכנס לקידום טיפול הפרפ שנערך בבאר שבע בחודש יוני, יחד עם שותפות ושותפים רבים וביוזמת אוניברסיטת בן גוריון שבנגב במטרה להעלות את נושא הטיפול המונע הדבקה ב- HIV ובעיקר בצורך להנגיש אותו לאוכלוסיות מוחלשות.

להשמיע את קולה של הקהילה בועדות השונות

רופאי החברה לרפואת להט”ב לקחו על עצמם להשתתף בועדות ובכנסים שונים על מנת לייצג את חברי קהילת הלהט”ב ולהשמיע את קולם במקומות בהם מתקבלות ההחלטות הנוגעות באופן ישיר לאיכות חיינו.

התוכנית למניעת אובדנות בקהילת הטרנס
בעקבות מספר מקרי התאבדות בקהילת הטרנס השתתפו נציגי החברה לרפואת להט”ב בהצגת הנושא בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת. בזכות העלאת המודעות לנושא קיבלה האגודה למען הלהט”ב תקצוב לפיתוח תוכנית ייעודית למניעת אובדנות בקהילת הטרנס. כאשר נציגי החברה משתתפים בצוות ההיגוי המלווה את התוכנית בשיתוף עם הגורמים הרלבנטיים במשרד הבריאות, במשרד הרווחה וכן באגודה למען הלהט”ב.

הועדה נגד גזענות של משרד הבריאות
לקחנו חלק בועדה למניעת גזענות שקיים משרד הבריאות. במסגרת הועדה העלנו נושאים חשובים הקשורים לפגיעה בקהילת הלהט”ב ובעיקר לפגיעה שחווה הקהילה הטרנסג’נדרית במערכת הבריאות

השתתפות בכנס השנתי של איגוד VASCO DA GAMA שנערך בירושלים
רופאי החברה השתתפו בכנס הארגון האירופאי למומחים צעירים ברפואת המשפחה שנערך בספטמבר 2016 בירושלים.

יום הקהילה הגאה בכנסת
בחודש פברואר נערך יום הקהילה הגאה בכנסת. רופאי החברה השתתפו בדיונים שעסקו בבעיית הסמים בקהילת הלהט”ב וברישום ילדים הנולדים במשפחות גאות על ידי משרד הפנים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן