fbpx

הוועד למלחמה באיידס משיק קמפיין אמצעי מניעה חדש‎

קמפיין חדש של הוועד למלחמה באיידס מבקש להנגיש לציבור את המידע על מגוון דרכי המניעה להדבקות ב-HIV הקיימים בישראל. "חשוב שהציבור ידע על כל דרכי המניעה אשר קיימות עכשיו גם בישראל"
vaad2

שנת 2017 הייתה שנה שלך בשורות בכל הקושר לאמצעי מניעה להדבקות ב- HIV בישראל: טיפול ה-PREP נכנס לסבסוד בכל קופות החולים, טיפול ה-PEP (טיפול חירום לאחר חשיפה לנגיף) אושר לשימוש קטינים ללא אישור הורה וממש לאחרונה, המרכז למניעה ובקרה של המחלות בארה”ב הכריז: אנדיטקטיבל=לא מדבק.

בוועד למלחמה באיידס מרגישים כי קיים פער בין המתרחש בשטח לבין מה שהציבור יודע, ולכן החליטו לצאת בקמפיין חדש המפרט על כל אמצעי המניעה ל-HIV הקיימים בישראל.

קמפיין ההסברה של הוועד למלחמה באיידס יופץ ברשתות החברתיות ויעדכן רבים על אמצעי המניעה הנוספים שפותחו לאחרונה, לצד הקונדום, במטרה למנוע הדבקה ב-HIV .בנוסף, הגולשים יוכלו להיכנס לעמוד נחיתה המקושר לאתר הוועד בו יהיו הפרטים המלאים של הרופאים שעברו הכשרה כדי לרשום את טיפול ה-PrEP ,מאמרי תוכן בנוגע לטיפול, והסברים על מגוון אמצעי המניעה ל-HIV.

“חשוב שהציבור ידע על כל דרכי המניעה אשר קיימות עכשיו גם בישראל”, מסביר ד”ר יובל לבנת, מנכ”ל הוועד למלחמה באיידס, “בשנה האחרונה נכנסו לשוק הישראלי שיטות טיפול חדשות המגנות מהדבקה ב-HIV והעיקרי ביניהם הוא טיפול ה- PREP. טיפול זה הינו אמצעי הגנה נוסף לצד הקונדום אשר ימנע הדבקות נוספות ב-HIV ונועד לשמש את כלל האוכלוסייה ובייחוד קבוצות בחברה הנמצאות בסיכון הדבקות גבוה וכאלה אשר מתקשים להשתמש בקונדום באופן עקבי”.

עוד בנושא:  האם אנשים החיים עם HIV מזדקנים מהר יותר?

בחודש ספטמבר 2017 הושלם מהלך של הוועד למלחמה באיידס, יחד עם החברה לבריאות הלהט”ב והחברה לרפואת האיידס, שנועד לאפשר לכל מטופל שמבוטח בביטוח המשלים של הקופה לרכוש את הטיפול המונע ל- HIV במחיר מסובסד של כ- 300 ₪ במקום כ- 1800 ₪. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הוחלט כי רישום הטיפול על ידי רופא המוכשר לכך, יינתן רק לאחר שהמטופל יבדק לכלל המחלות ובכך PrEP ישמש כסממן אזהרה לכלל מחלות המין ולא רק ל- HIV .

בחודש דצמבר 2017 הודיע שר הבריאות אישר משרד הבריאות כי קטינים יוכלו לקבל את טיפול המנע שלאחר החשיפה – PEP  גם ללא אישור הורה. טיפול זה מבוסס על שילוב תרופות, אותן לוקחים במשך חודש והוא ניתן לכל מי שיגיע לבית החולים תוך 72 שעות מזמן המגע המיני הלא מוגן, ורופא יאשר כי אכן קיים חשש להדבקה ב- HIV כתוצאה ממגע זה. המהלך חשוב מכיוון שייתכן שישנם קטינים שנחשפים לסכנת הדבקה, אבל בגלל החשש מהתגובה של ההורים שלהם – יעדיפו להימנע מלקבל טיפול, וכך הם עלולים
להידבק ב- HIV.

לצד ההתקדמות באמצעי המניעה, קיימת התפתחות רפואית של ממש בכל הקשור לטיפולים עבור אנשים החיים עם HIV. המרכז למניעה ובקרה של המחלות בארה”ב (CDC) הכריז כי אדם שחי עם HIV ומקבל טיפול באופן מיטבי (אנדיטקטבל) לא יכול להיות מדבק בעת קיום יחסי מין. אף שעמדה זו היתה ידועה כבר מבחינה מחקרית ורפואית, ההצהרה החדשה מובילה לבחינה מחודשת של נוהלי הממסד הרפואי בכל הקשור להעברת נגיף ה־ HIV.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן