fbpx

האם רוסיה פורשת מהאירוויזיון?

ערוץ הטלויזיה הממלכתי של רוסיה הודיע על פרישתה של רוסיה מתחרות האירוויזיון הנערכת השנה בקייב, לאחר ששלטונות אוקראינה אסרו את כניסת הנציגה הרוסיה יוליה סמויולובה למדינה. סמויולובה תייצג את רוסיה בתחרות האירוויזיון בשנת 2018
Yulia Samoilova

ערוץ השידור הממלכתי של רוסיה Channel One הודיע כי בעקבות איסור הכניסה לאוקראינה שהוטל על הנציגה הרוסיה, לא ישדר את תחרות האירוויזיון.

ההחלטה שלא להשתתף בתחרות השנה התקבלה לאחר שאוקראינה, המארחת את התחרות השנה, הודיעה כי לא תאשר את כניסת של הזמרת הרוסיה, יוליה סמויולובה.

כוחות הביטחון של אוקראינה אסרו את כניסתה של סמויולובה לשטח המדינה למשך שלוש שנים, לאחר שבשנת 2015 נכנסה להופיע בשטח חצי האי קרים דרך רוסיה, שטח המצוי במחלוקת בין שתי המדינות, וסופח לאחרונה לרוסיה.

איגוד השידור האירופי, האחראי על התחרות, ניסה לפתור את המחלוקת ולאפשר את השתתפותה של רוסיה. בין השאר הוצע לרוסיה להופיע בתחרות באמצעות שידור חי במוסקבה שישודר באמצעות לווין לאולם בקייב, או להחליף נציגה.

הערוץ הממלכתי של רוסיה דחה את ההצעות, ואתמול הודיע רשמית כי לא ישדר את התחרות, מה שפוסל את רוסיה אוטומטית מהשתתפות בה.

“לא נשתתף בתחרות האירוויזיון 2017 בתנאים אלו ולא נשדר את התחרות”, אמר יורי אקסיוטה, ראש המשלחת הרוסית לאירוויזיון וראש מחלקת הבידור של הערוץ, “לדעתי העדרותה של רוסיה תעיב על המוניטין של התחרות. באופן כללי יותר, עבור הצופים הרוסים, המהלך הזה הוא סיבה נוספת לא להראות עניין בתחרות”.

הערוץ הודיע כי יוליה סמויולובה תייצג את רוסיה בתחרות האירוויזיון בשנת 2018.

השיר שלא יהיה


רוסיה הצטרפה לתחרות האירוויזיון בשנת 1994 והפכה לאחת המדינות המצליחות ביותר בתחרות. מאז אמצע שנות ה -90 השיגה רוסיה שורה של תוצאות חזקות, כולל הניצחון הראשון והיחיד שלהם עד כה ב -2008 בבלגרד, סרביה עם השיר “תאמין” של דימה בילאן.

מאז שנת 2013 בה חוקקה רוסיה את חוק התעמולה ההומוסקסואלית, היא זוכה לכתף קרה מצד מעריצי האירוויזיון וחברי הקהילה הגאה, המתבטאת בקריאות מחאה המלוות את ההופעה הרוסית בתחרות והנפת דגלי גאווה רבים האסורים על פי החוק ברוסיה.

רוסיה ניסתה לצמצם את הנזק באמצעים טכנולוגיים כמו החשכת הקהל בזמן המופע הרוסי ושימוש בצילומי תקריב בלבד. אך גם המחאה הלהט”בית לא פגעה בנציגים הרוסים, שהגיעו בשנתיים האחרונות למקומות השני והשלישי בגמר.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן