fbpx

ברמודה – המדינה הראשונה בעולם המבטלת נישואים גאים

הפרלמנט בברמודה חתם על חוק המבטל את הנישואים הגאים שהיו נהוגים בטריטוריה הבריטית, אך הבטיח כי זכויות הלהט"בים באי תשמרנה | ממשלת בריטניה, שהייתה יכולה לחסום את החוק, החליטה שלא להתערב
cruise ship_kansasphoto
Cruise Ship | kansasphotoCC BY 2.0


בשעה שמדינות רבות ברחבי העולם מתקדמות ומאשרות נישואים חד מיניים, בברמודה, מושבה בריטית באוקיינוס האטלנטי, הלכו השבוע צעד אחורה וביטלו את הנישואים הגאים במדינה.

על פי הדיווחים של אתרי החדשות הבריטיים, מושל ברמודה חתם ביום רביעי (7.2) על חוק שמבטל את האישור לנישואים גאים במדינה, וכך הפך את ברמודה למדינה הראשונה בעולם שמבטלת נישואים גאים.

שר הפנים של ברמודה, וולטון בראון, הסביר כי החוק הגיע בעקבות התנגדות הרוב השמרני של תושבי האי לנישואים גאים באי, אך הבטיח כי החוק החדש מקיים את פסיקת בית המשפט האירופי ומבטיח הכרה והגנה לזוגות גאים בטריטוריה הבריטית.

הצעת החוק לביטול הנישואים הגאים הועלתה בחודש דצמבר 2017 על ידי מפלגת PLP. הסנאט ובית הנבחרים בברמודה העבירו את החוק ברוב גדול ובמקביל נערך משאל עם בנושא, במטרה “להבטיח איזון הוגן בין שתי קבוצות עוינות בברמודה, על ידי ניסוח מחודש של מוסד הנישואים שחייב להיות בין זכר לנקבה, תוך הכרה והגנה על זכויות זוגות חד-מיניים”.

משמעות החוק היא שמעתה זוגות מאותו המין שטרם נישאו יוכלו רק להירשם כמשפחה משותפת ולא להינשא רשמית. לחוק יש גם משמעות כלכלית עבור האי הפסטורלי, שכן בעקבות החוק החדש ייאסר על ספינות השייט העוגנות לחופי האי לארח או לקיים חתונות גאות על סיפונן.

ארגונים למען זכויות הקהילה הלהט”בית ביקרו את הצעד חסר התקדים וטענו שמדובר בפגיעה בזכויות האזרח באיים הבריטיים, בו סמכות שלטונית שוללת את הזכות להתחתן לאחר שזכות זו כבר הוענקה.

“המושל רנקין והפרלמנט של ברמודה הפכו באופן מביש את ברמודה לטריטוריה הלאומית הראשונה בעולם שמבטלת שוויון בנישואים”, אמר טיי קוב, מנהל ארגון Human Rights Campaign Global והוסיף: “זוגיות שאיננה נישואים שמוכרים בחוק שווה ערך למעמד סוג ב”.

הופך את בריטניה לבדיחה במישור זכויות האדם

במקביל, הוטחה ביקורת רבה על ממשלת בריטניה שנדרשה להסביר מדוע אפשרה לברמודה לבטל את הזכות לנישואים גאים, למרות שיש בכוחה לחסום את שינוי החוק, בשל מעמדו של האי ברמודה כטריטוריה בריטית.

משרד החוץ של הממלכה הצהיר כי “לאחר שיקול דעת זהיר ומקיף בנוגע לחובותיה החוקתיות והבינלאומיות של ברמודה, הוחלט כי בנסיבות אלה לא יהיה ראוי להשתמש בכוח זה כדי לחסום חקיקה, אשר ניתן להשתמש בו רק כאשר יש בסיס משפטי או חוקתי לעשות זאת, וגם אז רק בנסיבות חריגות”.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

ראשת הממשלה תרזה מאי אמרה כי היא “מאוכזבת קשות” על ההחלטה לבטל נישואים גאים, אך הוסיפה כי “הצעת החוק הזו עברה באופן דמוקרטי על ידי הפרלמנט של ברמודה, והיחסים שלנו עם השטחים מעבר לים מבוססים על שותפות וכבוד לזכותם לממשלה עצמית דמוקרטית”.

חברי פרלמנט מכל הצדדים ביקרו את ההחלטה וקראו לה צעד לאחור. כריס בראיינט ממפלגת הלייבור אמר כי היפוך החוק יהפוך את בריטניה ל”בדיחה במישור זכויות האדם הבינלאומי”.

“זוהי חקיקה מבישה לחלוטין שהופכת זוגות חד-מיניים לאזרחים מדרגה שנייה”, אמרה אמילי ת’ורנברי ממפלגת הלייבור, “זה היה נחשב לצעד מביש בכל מקום בעולם, אבל כשזה קורה בשטח בריטי, עם חוק שנחתם על ידי מושל בריטי ומאושר על ידי שר החוץ הבריטי, זו לא פחות משערורייה. בוריס ג’ונסון (שר החוץ הבריטי) חייב להסביר מדוע הוא נתן לזה לקרות, ולכל הפחות צריך להתנצל על כך”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן