fbpx

בירת טורקיה אוסרת על קיום ארועים להט”בים על מנת לשמור על בטחון הציבור

לשכת מושל אנקרה טוענת כי הקרנות של סרטים להט"בים וקיום מופעי תיאטרון ותערוכות מעוררים רגישויות חברתיות ומסכנים את המוסר החברתי ואת בטחון הציבור
טורקיה
Cappadocia FlagRichard HaCC BY 2.0

עיר הבירה הטורקית אנקרה אסרה על קיומם של ארועים להט”בים בעיר, על מנת שלא לפגוע ב”רגשות הציבור”.

האיסור, שהוצא על ידי לשכת המושל ביום שבת ה-18.11 למשך תקופה “בלתי מוגבלת”, חל על תערוכות, הופעות פומביות, אירועי תרבות וקולנוע הקשורים לקהילת הלהט”ב.

“מתוך דאגה לרגשות הציבור שלנו, החל מה-18 לנובמבר יאסר קיומו של כל אירוע להט”בי כגון קולנוע, תיאטרון, פאנלים, ראיונות ותערוכות במחוז שלנו, על מנת לספק שלום וביטחון”, נכתב בהצהרה שפורסמה ביום ראשון על ידי משרד המושל באנקרה. לטענתם, אירועים כאלה עלולים לגרום לעוינות בין קבוצות שונות ולעורר קבוצות מתנגדים, שיצאו לפעול נגד המשתתפים בשל “רגישויות חברתיות מסוימות”.

ההגבלות החדשות מגיעות לאחר שבשבוע שעבר אסר משרד המושל באנקרה על קיומו של פסטיבל queerfest, פסטיבל סרטים גרמני שאמור היה להתקיים בסוף השבוע ולהציג ארבעה סרטים להט”בים, בטענה שהאיסור על קיום הפסטיבל מוטל בעקבות חשש מפני טרור ודאגה לבטחון הציבור.

“בהתחשב בכך שהתוכן המוקרן בפסטיבל עלול לעורר טינה ואיבה כלפי חלקים בחברה, ומכיוון שישנם דיווחים מודיעיניים על כך שארגוני טרור מנסים לתקוף קבוצות או יחידים מתנגדים, אנו מעריכים כי הקרנת הסרטים יכולה להיות פרובוקטיבית ולמשוך תגובות”.

מארגני הפסטיבל טענו מצידם כי החלטת המושל לבטל את הארוע מונעת מהם את הזכויות החוקתיות שלהם.
“הביטחון שלנו לא יכול להיות מסופק על ידי כליאתנו מאחורי קירות ודרישה מאיתנו להסתתר”, אמרו המארגנים, “הביטחון שלנו יינתן על ידי הכרה בנו בחוקה, על ידי הבטחת צדק, שוויון וחופש”.

המצעד פוזר באמצעות כדורי גומי

מוקדם יותר השנה בוטל מצעד הגאווה המרכזי זו השנה השנייה ברציפות. בהודעה על ביטול המצעד יצאה ממשרד מושל איסטנבול אערב לפני הארוע, הובהר כי מטרת הביטול היא “לשמור על הסדר הציבורי ולשמור על בטיחותם של התיירים ושל המשתתפים”.

כמה עשרות מפגינים שניסו לקיים את המצעד למרות האיסור פוזרו על ידי כדורי גומי ותותחי מים, נעצרו על ידי הרשויות והואשמו בקיום הפגנה בלתי חוקית. בנוסף, נעצרו שבעה פעילים טרנסג’נדרים לאחר שביצעו אירוע גאוותני באיסטנבול למרות שהרשויות אסרו זאת.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

בניגוד למדינות מוסלמיות רבות, הומוסקסואליות אינה פשע בטורקיה, ועמותות להט”ביות רבות רשומות כחוק במדינה. אך למרות זאת, קיימת עוינות נרחבת ופעילי זכויות אומרים שגברים להט”בים מתמודדים עם אפליה וסטיגמה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן