fbpx

באר שבע חוגגת את פתיחת הבית הגאה, ובוכה על אבדן אחת ממייסדותיו

סוף השבוע האחרון היה טעון במיוחד עבור הקהילה הבאר שבעית. לאחר חגיגות פתיחת הבית הגאה המחודש קיבלו חברי הקהילה בבאר שבע את הבשורה המרה - חברת הקהילה ואחת ממייסדות הבית הגאה בב"ש, ד"ר יעל לוי חזן נהרגה בתאונת דרכים מספר שעות לאחר שהשתתפה בארוע הפתיחה של הבית הגאה
yael_levy
ד”ר יעל לוי חזן נושאת דברים באירוע פתיחת הבית הגאה | צילום: נועם וטרסקו

בחודש מרץ האחרון, בתמיכת עיריית באר שבע, עברה עמותת “בית גאה בבאר שבע” מכתובתה הקודמת למשכנה החדש ברחוב סמילנסקי 36. מדובר במבנה יפה מטופח וגדול באחד מרחובותיה המרכזיים של העיר העתיקה, בו מקיימת העמותה את שלל פעילותה הכוללת מפגשים חברתיים, אקטיביסטים ותרבותיים.

לצד התרחבות משמעותית בפעילות העמותה בשנה האחרונה כמו הכנסת השירות הפסיכוסוציאלי בתמיכת עיריית באר שבע ואגודת הלהט”ב, והשקת מערך חינוך לבתי הספר התיכוניים באזור הדרום, הפעילות המרכזית של הבית הגאה הינה ועודנה שלל הקבוצות החברתיות הפועלות בו ומספקות מענה לכלל קהילת הלהט”ב בכל איזור הדרום.

בבית פועלות קבוצת סגול המיתולוגית, קבוצת הנשים וקבוצה טרנסית. כמו כן מתקיימים מפגשי הקשת הסרוגה לדתיות ודתיים להט”ב, פעילות ילדים למשפחות גאות וגם קבוצת התיאטרון של הבית בשיתוף תיאטרון גודמן.

ביוני האחרון חגגה הקהילה הבאר שבעית הישג עצום כאשר 5000 איש ואישה צעדו במצעד הגאווה הראשון של העיר שהתקיים בתמיכה ובשיתוף פעולה מלא של עיריית באר שבע.

“בשנה הקרובה אנו שואפים ושואפות להמשיך ולצמוח עד שנגיע לשוויון זכויות מלא תוך התחזקות והתייעלות הבית הגאה”, כך אמרה בנאומה יו”ר הבית הגאה, מיקי לוי, “אנו שואפות שפעילות מערך החינוך תתרחב לכלל בתי הספר באיזור הדרום ושהשיח ושיתוף הפעולה מול העירייה רק יתחזק ויתעצם”.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, גם כן נשא דברים באירוע הפתיחה של הבית, הודה לברק עטר – מייסד העמותה על פעולתו החלוצית, וגם לארגון הנוער הגאה הפועל בעיר. “עיריית באר שבע מכבדת ומחבקת את הקהילה הגאה”, אמר דנילוביץ בנאומו, “אתם קהילה חשובה בעיר באר שבע. חשוב לי לומר את זה – באר שבע היא עיר של קהילות. כל קהילה צריכה למצוא את עצמה בעיר שלנו, כשהעיר רוצה אותה ומחבקת אותה, ובטח ובטח את הקהילה הגאה”.

“אני רוצה לקוות ולייחל שלא נצטרך יותר באירועים כאלה להודות האחד לשני, כי זה יהיה ממש טריוויאלי”, הוסיף דניבלוביץ, ” לא רוצה שזו תהיה סנסציה שראש עיר מגיע לאירוע של הקהילה הגאה. זה צריך להיות הכי טבעי שבעולם”

“ביום חמישי האחרון זכינו לראות את הקהילה הגאה הדרומית והבאר שבעית ואת הבית הגאה בשיא תפארתן”, מספר דובר הבית הגאה, אור ארז, “מדהים כל פעם מחדש לראות את הקשר החזק בין חברי וחברות הקהילה ואת ההתרגשות למען הצלחה משותפת בדמות המעבר לביתנו החדש. התרגשנו לראות כיצד כל אחד ואחת מהנוכחות הרגישה חלק מהערב. התרגשנו במיוחד לשמוע את דבריו של ראש העיר מר רוביק דנילוביץ, שהודה כי בעבר נעשו טעויות בהקשרי הקהילה הגאה בעיר אך צייר חזון אופטימי לשיתוף פעולה מתמשך בעתיד, חזון שכבר החל לצאת לפועל בתמיכה חשובה ומשמעותית של עיריית באר בפעילות הבית הגאה”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

“אנו מצפים ומצפות שפעילות הבית הגאה הענפה רק תלך ותתרחב לממדים נוספים”, ממשיך ארז, “ושנצליח להמשיך וליצור מציאות חיים טובה ומקבלת יותר באזור הדרום תוך קיום מאבק עיקש מול להט”בפוביה ודעות קדומות”.

הכניסה לבית הגאה

בשישי בבוקר קיבלה הקהילה הבאר שבעית את הבשורה המרה: ד”ר יעל לוי חזן, ממקימות הבית הגאה בב”ש, נהרגה בתאונת דרכים כשעות בודדות לאחר האירוע. לוי-חזן, שהגיעה לאירוע עם בת זוגה, בנה ובתה, לקחה חלק פעיל בתכנית האמנותית שהתקיימה באותו הערב כשהקריאה את תרגומה לשיר ‘אנדרו’ של אנדראה גיבסן שבדיעבד נראה כמו הנחלת מורשת גאה ופמיניסטית.

ד”ר יעל לוי חזן הייתה מעמודי התווך של הקהילה הבאר שבעית, ממייסדות הבית הגאה, חוקרת ומרצה למגדר באוניברסיטת בן גוריון, מתרגמת טקסטים, ופעילה אקטיביסטית פמיניסטית וגאה.

“יעל הייתה נפש מעוררת השראה, צנועה, מבריקה וחזקה שהיוותה מוקד משיכה לכל מי שרצתה להחכים או הייתה זקוקה לעזרתה”, נמסר מהבית הגאה, “הקהילה הגאה בכלל והקהילה הבאר שבעית והדרומית בפרט מרכינות ראשן בימים אלה וכואבות יחד עם משפחתה וחבריה הרבים של יעל את לכתה בטרם עת. הקהילה פועלת רבות הן לתמיכה רגשית בסביבה הקרובה של יעל והן להנצחתה באופן שיוקיר את פועלה היוצא דופן בתחום המאבק הפמיניסטי והמאבק לזכויות הקהילה הגאה. השמחה והחגיגיות הגדולה שהייתה בערב הפתיחה התחלפה בצער ובכאב עמוק שחשנו כולנו. האובדן שאנו חשות הוא בלתי נתפס. ברגעים כואבים מעין אלה מתגלה הקהילה בחזקתה ובקשרים האנושיים העמוקים והרגישים ביותר שהיא מצליחה להצמיח מתוכה”.

לוי-חזן הייתה צפויה להשתתף גם בכנס יוצרות אקדמי שמקיימת האחווה הגאה בבן גוריון בסוף החודש.

“האחווה בבן גוריון אבלה על האובדן העצום עקב לכתה בטרם עת של יעל”, מסר יואב נטיף, מנחה האחווה הגאה, “ד”ר לוי-חזן הייתה אמורה לשאת דברים בכנס שאנו מארגנות בקמפוס ב26.12. הכנס שואף לשים זרקור על יצירה להט”בית וקווירית וככזה היה ברור לנו שד”ר לוי חזן תיקח בו חלק מרכזי. לאחר שקיבלנו את הבשורה המרה – הוחלט להקדיש את הכנס לזיכרה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן