fbpx

ארגון ויצו ביטל הרצאה של מרצה למיניות – “כי היא לסבית”

עו"ס לי ראובני בר-דוד הוזמנה ע"י ארגון ויצו להרצות בפני אמהות על מיניות בגיל ההתבגרות. ההרצאה בוטלה לאחר שמזמינות ההרצאה גילו שהיא לסבית והיא אינה מעוניינת להצניע זאת. "במקום להלחם באפליה, ויצו בוחרים להעביר מסר בעייתי
ויצו

בחודש יוני קיבלה עו”ס לי ראובני בר-דוד, מטפלת מינית מוסמכת, מנחת קבוצות ומרצה, פניה מארגון הנשים ויצ”ו בה התבקשה להרצות בפני אמהות למתבגרים בנושא מיניות בגיל ההתבגרות, במסגרת סדנא שמקיים ארגון ויצו במהלך חודש ספטמבר 2016.

ראובני בר-דוד נענתה להצעה בשמחה, ולאחר אישור הפרטים חתמה על הסכם עם הארגון על קיום ההרצאה.

אולם, כחודש לאחר ההצעה, פנתה אליה נציגת הארגון והודיעה לה כי “רכזת החינוך של העולים מארצות דוברות אנגלית בישוב אפרת”, עשתה חיפוש אודותיה באינטרנט “וגילתה” כי היא “לסבית”. בשל עובדה זו, נציגת הארגון ביקשה ממנה להצניע את דבר היותה לסבית על מנת שתוכל להעביר את ההרצאה, המיועדת לנשים דתיות.

ראובני בר-דוד ההמומה הסבירה כי נטייתה המינית אינה רלוונטית לתכני ההרצאה וכי אין היא משתפת (ולא תשתף) את הקהל בפרטים אודות חייה האישיים במסגרת הרצאותיה. בנוסף הבהירה כי היא בעלת ניסיון רב עם קהלים המשתייכים למגזר הדתי (ואף עם המגזר החרדי) וכי היא הרצתה בפני קהל זה בעבר בהצלחה רבה.

אך הסבריה של ראובני בר-דוד לא הועילו, ושבוע לאחר מכן הודיע ארגון ויצו לראובני בר-דוד כי ההסכם עימה מבוטל. בתגובה ביקשה ראובני בר-דוד את פרטי אותה רכזת חינוך שפסלה אותה בשל נטייתה המינית, על מנת לשוחח איתה, אך נענתה בשלילה.

אפליה לא חוקתית והטרדה מינית

בעקבות המקרה החליטה ראובני בר-דוד להגיש דרישה לפיצוי בגין אפליה אסורה מחמת נטייה מינית, באמצעות עו”ד דניאלה יעקבי ממשרד אסנת נוה ושות’.

דניאלה יעקבי
עו”ד דניאלה יעקבי

עו”ד יעקבי שיגרה מכתב דרישה להנהלת הארגון בו הבהירה כי התנהלות ויצו היא בראש ובראשונה לא חוקתית מכיוון שהיא פוגעת בזכות השוויון שהיא זכות יסוד על פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ובנוסף לכך היא אף סותרת את עקרונות הארגון.

“מרשתי מצאה עצמה פגועה, מבוזית ומושפלת, באופן קשה ומבלי כל סיבה מוצדקת. הכל, על ידי גוף אשר חזונו ומטרותיו, כעולה מאתר האינטרנט שלו, הינם ליצור “חברה ציונית – הומניסטית, המבוססת על שוויון הזדמנויות בדגש על חינוך ורווחה לנשים… לפעול לשינויים למען שיפור החברה בישראל, תוך שימת דגש על קידום מעמד האישה, שוויון בחינוך, רווחת המשפחה ותמיכה באוכלוסיות חלשות…. פיתוח מנהיגות ומודעות אישית וחברתית למען שוויון נשים בחברה…”

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

לדברי עו”ד יעקבי, ביטול ההסכם בשל נטייתה המינית מהווה גם הטרדה מינית וזאת על פי הקבוע בחוק למניעת הטרדה מינית תשנ”ח – 1998 ולפיו נקבע כי “לא יטריד אדם מינית את זולתו ולא יתנכל לו”. על פי הקבוע בסעיף 3(א)(5) לחוק למניעת הטרדה מינית הטרדה מינית כוללת “התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית”.

“הפסיקה כבר הכירה בדחייה, בוז והשפלה של הזולת על רקע מינו או נטייתו המינית כהטרדה מינית” מסבירה עו”ד יעקבי, “כאשר ההטרדה המינית אינה מכוונת אך לניצול מיני אלא גם ואולי בעיקר לפגיעה בכבודו של אדם על רקע מינו או נטייתו המינית”.

“הסיבה בגללה הוחלט לא להעסיק אותי מרתיחה אותי”, אמרה ראובני בר-דוד בשיחה עם WDG, “במקום להלחם באפליה, ויצו בוחרים להעביר מסר בעייתי. לו הייתי אתיופית והם היו אומרים אנחנו לא עובדים עם אתיופים? או אם הייתי מזרחית והם היו אומרים אנחנו לא עובדים עם מזרחיים? זו הרי אפליה, וזו בעיה שהם מרשים לעצמם לומר את הסיבה הזו באופן בוטה וגלוי”

תגובת ויצו עדיין לא התקבלה.

** עדכון:
בעקבות הפרסום פרסם הארגון התייחסות בעמוד הפייסבוק שלו, בה נכתב: “ויצו ארגון נשים הפועל בכל כוחו לקידום מעמד האישה תוך מאבק באי השוויון. נושא זה נמצא בברור משפטי ולכן לא ניתן להגיב. עם זאת אנו נלחמות בהדרה, פגיעה והטרדה מינית יום ביומו מחוץ לארגון על אחת כמה וכמה בתוכו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

16 תגובות

  1. עברתי בסביבה הגב

    המינימום של אתר חדשות זה להביא גם את תגובת הצד השני. למה לא טרחתם להביא את תגובת ויצו? זה ביזיון חריף יותר, אפילו שהכתבה מוצדקת ב 1000%.
    אם ביקשתם והם לא הגיבו – רושמים שהם סירבו להגיב, או שתגובתם לא התקבלה או משהו.

    • מערכת WDG הגב

      בזמן הכנת הכתבה פנינו אל ויצו לתגובה, כפי שאנחנו עושים בכל פעם. תגובתם עדיין לא התקבלה. עדכנו זאת באייטם. במידה ויחליטו להגיב נשמח לעדכן את הקוראים בתגובתם.
      תודה על ההערה, טוב שעברת בסביבה 🙂

  2. אתי הגב

    בזיון חריף יותר מלהפלות? קצת נסחפת לא?

  3. עברתי בסביבה הגב

    כן, כי אולי הסיפור יקבל גוון קצת אחר אחרי שישמעו את 2 הצדדים? או שלא חשבת על אפשרות כזאת?

  4. מרים הגב

    רווחה אפרת הם אלו שביטלו את השתתפותה של לי ראובני בסדנא ולא ויצו….

  5. עדי הגב

    הרווחה הם שביקשו לבטל
    אבל החוזה היה מול ויצו שהפיקו עבורם את האירוע.
    ויצו יכלו להגיד להם שהם לא מוכנים לבטל חוזה מול איש מקצוע מוערך רק בשל נטייתו המינית או לחלופין לאלץ אותם לשלם עבור ההרצאה שבוטלה ברגע האחרון.
    במקום זה ויצו שיתפה פעולה עם הבקשה של מועצת אפרת והפלתה אישה על רקע נטייה מינית.

  6. סיגל הגב

    מקריאת הכתבה דווקא עולה מצב אחר לגמרי, ויצו הזמינו את העו”ס המכובדת להרצות, והיא התבקשה להצניע את נטייתה המינית, כדי שלא לפגוע בקהל – נכון, זה מעצבן, אך כידוע באפרת יושבים אנשים שהם לא בדיוק ליברלים…באותה הרוח -האם ניתן להביא אישה לשיר מול קהל חרדי? האם ניתן להביא גבר להופיע מול נשים חרדיות? האם ניתן להופיע בלבוש חשוף מול קהל דתי? גם שם יבקשו להצניע את קוד הלבוש…גם אם איני מסכימה כלל עם הדבר הנ”ל, זהו קהל היעד – קהל דתי, מאמין שמבחינתו אם רוצים או לא, לא מקובל לה המצב בארץ…וארגון כמו ויצו צריך לכבד את כל בקשות הקהלים השונים.
    בנוסף – אם בסופו של דבר הלקוחות ביטלו את ההרצאה (שאגב, בקריאה ביקורתית, בכתבה לא נאמר שאכן הם ביטלו בגלל נטיתה המינית!) זוהי זכותם המלאה כלקוחות וידי ויצו כבולות.

    ככל שאני מעמיקה בקריאת הכתבה, נשמע לי יותר שכל הסיפור הזה נובע ממניעים אחרים לחלוטין: עורכת הדין מנסה לעשות ספין על חשבון העובדת הסוציאלית. זהו מקרה קלאסי שיאפשר לעורכת הדין ולעו”ס לקדם את עצמן בעיתונות, בחדשות וכד’, בלי לשמוע בכלל את הצד השני…

    תחשבו על זה, אם המקרה עדיין לא נפתר בברור משפטי, מדוע כבר יצאה לפרסם את חוסר הצדק לטענתה בראש חוצות?
    יותר נשמע לי כמו פרסום חינם ונסיון לסחוט כספים.

    • רחלי הגב

      סיגל
      כנראה שלא קראת לעומק.
      המרצה נבחרה בשל מקצועיותה בנושא ההרצאה ולא בשל נטייתה המינית.
      כשנתבקשה להצניע את אורך חייה היא אמרה שהוא לא רלוונטי וכי היא לא מדברת עליו בהרצאות, עוד הוסיפה כי היא נותנת שירותים רבים גם לאוכלוסיה החרדית בנושא מיניות בריאה ואף מרצה באוניברסיטת בר אילן.
      למרות זאת ביטלו עימה חוזה.
      בפירוש נאמר לה שזה בגלל אורך חייה ועל אף מקצועיותה ונסיונה הרב בתחום.
      ממקור אני יודעת שהשיחות הוקלטו כך שאין עוררין על סיבת הביטול.

  7. בלה הגב

    תעודת עניות לארגון ומנוגד למטרותיו. אין כל קשר בין מיניות למקצועיות. במיוחד כשמדובר באחת המובילות והמקצועיות ביותר בתחום. מקווה שיתנו את הדין על כך. די לחושך !

  8. רון הוד הגב

    יישר כח לויצ”ו שביטלו את ההרצאה. חד מיניות = סטייה מינית. הגיע הזמן להצניע !!!

    נחשפת ? קחי בחשבון שלא כולם ימחאו לך כפיים ויריעו לך .

    • חגית הגב

      רון, אתה אידיוט. כנס למכונית שלך וסע חזרה לחור שזחלת ממנו, אי שם במאה ה-16. תחטוף שם אבעבועות שחורות ותמות אבל לפחות תהיה בסביבת פרימיטיבים כמוך. טיפש.

      • רון הוד הגב

        לחגית : בזמן שאבעבועות שחורות היא מחלה שתקפה ותוקפת את כולם האוכלוסייה החד מינית קיבלה מחלה יחודית. האיידס. לעיון נוסף : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3560008,00.html

        חור : לא אמרתי שהיא צריכה להתבייש. אך גם אל לה להתלונן על כך שלא כולם מתים על העדפה מינית מהסוג שלה. ואם היא בחרה להציג זאת בציבור שתיקח בחשבון את המחירים שיש לזה.

        • רחלי הגב

          כי אנשים שאינם להטבים לא חולים באיידס?
          כמה בורות באיש אחד..
          אני בטוחה שהיא לא צריכה את האישור שלך בשביל להיות מי ומה שהיא. עובד לה נהדר גם ככה.
          ולעניין המחירים – הם מעטים לעומת הרווחים.
          מה שאי אפשר להגיד כנראה עליך .. אדם שרע לו מפיץ רוע ושנאת חינם.

        • אלחנן הגב

          רון, לפי הקישור שהבאת הומסקסואלים מהווים שליש מהנשאים בישראל.

          אתה מודע לעובדה שזה אומר שרוב הנשאים אינם הומסקסואלים?

    • חור הגב

      חח כמה טיפש אתה יכול להיות. היא לא מתביישת ויש לה משפחה מקסימה.

  9. רחלי הגב

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן