fbpx

אמיר אוחנה באולטימטום: לא אצביע עם הקואליציה

ח"כ אמיר אוחנה הודיע כי עד שלא תשונה ההחלטה בנושא אימוץ על ידי זוגות להט"בים, לא יצביע עם הקואליציה. "התגלגלה לפתחו של שר הרווחה חברי חה"כ חיים כץ הזדמנות היסטורית, אני מתכוון לעזור לו לא להחמיץ את ההזדמנות הזו"
ohana
צילום: פייסבוק

חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד), מגיב לעמדת המדינה בנוגע לאימוץ על ידי זוגות להט”בים ומודיע כי לא יצביע עם הקואליציה עד שהעמדה תשונה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק, הסביר אוחנה את השינוי שגרם לו להפר את המשעמת הקואליציונית בה דבק עד עתה:

“אני מכהן בכנסת כשנה וחצי. עד עכשיו הצבעתי עם הקואליציה בכל נושא, נושאים שאני שלם איתם ונושאים שאינני שלם איתם – למעט בנושאים להט”ביים (בהם פשוט לא יכולתי להצביע נגד, ולמרות שבתודעה של חלקכם עשיתי כך – זה לא קרה מעולם).
חייתי בפשרה בין הרצון לקדם שיוויון חירויות להט”בי לבין הצורך בתחזוק קואליציה המבוססת גם על קולות של אלה שהעניין הלהט”בי זר להם, מוזר להם ובלשון המעטה – אינו מתיישב עם השקפת עולמם. עשיתי כל מה שיכולתי כדי לקדם דברים שבאמת אפשר לקדם, לא רק במישור דעת הקהל (ובעיקר הקהלים הלא מובנים מאליהם, להבדיל מהתלמים החרושים כבר לעייפה) אלא גם במעשים ממש: התחייבות שרי הביטחון (הקודם והנוכחי) כי צה”ל יתייחס בשיוויון מלא לבני זוג בני אותו מין כפי שהוא מתייחס לזוגות שאינם בני אותו מין בקרות אסון ושכול, הבאת תקציבים יותר מאי פעם בעבר לארגוני הנוער הנותנים לנוער להט”בי תחושת שייכות ואיכפתיות, לבית דרור המעניק מסגרת ובית חם ואוהב לנוער להט”בי שהושלך מביתו ע”י משפחתו, השירות הפסיכוסוציאלי שמעניק טיפול לאלה המצויים על סף תהום וזקוקים לו כאוויר לנשימה.

שיעור הנוער הלהט”בי השולח יד בנפשו גבוה פי שלושה משיעורו באוכלוסיה. זה קורה בגלל החשש מהאופן שבו זה יתפס על ידי החברה, חשש שלא פעם – יש לו רגליים. הנוער הזה צריך לדעת שיש לו למה לחכות: יהיו לו חיים טובים. הוא יזכה לאהוב, הוא יזכה להקים משפחה, הוא יזכה לחיות. הכרזת המדינה אתמול לביהמ”ש העליון לפיה לא תאפשר אימוץ ילדים להורים להט”ביים היא קו פרשת המים”.

אוחנה התייחס גם לפן האישי ולעובדה שהוא עצמו הביא לעולם ילדים באמצעות הליך פונדקאות בחו”ל:

“בתמונה אתם רואים חלום שהתגשם. אלה ודוד, שיחד עם בן זוגי, אהוב נפשי וליבי אלון חדד – הבאנו לעולם. לא בקלות דעת, ולא בקלות מעש. עשינו זאת כי האהבה שבליבנו, התקווה והחלום – לא נתנו לנו מנוח. אף פקידת רווחה לא תוכל להגיד שאיננו עושים הכל, אבל ה-כ-ל, כדי לראות חיוך על פניהם, כדי להעניק להם את הטוב ביותר שאנו יכולים. חומרית ורגשית. מזון ומעון, מלבוש, מורה ומרפא. כל 5 הממ”ים, ויותר. אף אחד לא יכול לטעון שהילדים האלה, שהם החמצן שלנו ואנחנו שלהם, אינם מקבלים את כל מה שילדים צריכים לקבל – ובעיקר חום ואהבה בטונות. וכמוהם, אלפי – כן, א-ל-פ-י ואולי עשרות אלפי משפחות להט”ביות חיות וקיימות, ועוד עשרות אלפי כאלה שמחכות לבוא לעולם – וגם יבואו”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

לסיכום, מבהיר אוחנה כי עד שההחלטה תשונה מהותית, ולא סמנטית, לא יצביע עם הקואליציה:

“התגלגלה לפתחו של שר הרווחה חברי חה”כ חיים כץ הזדמנות היסטורית. אין המדובר בחקיקה, אני מכיר את הקשיים במישור זה.
מדובר בהחלטה לתקן עוול ארוך שנים – כזה שהתחולל לא רק תחת כהונתו, אלא גם תחת כהונתם של שרי רווחה מיש עתיד וממפלגת העבודה (למעשה עמדת המדינה שהובעה בבג”ץ איננה מדיניות חדשה אלא עמדה שנוהגת מאז 2008) – וכמי שאוזנו קשובה לעניינים להט”ביים כפי שהוכיח בעבר (התקציבים לבית דרור ולשירות הפסיכוסוציאלי הועלו משמעותית ע”י השר חיים כץ) אני מתכוון לעזור לו לא להחמיץ את ההזדמנות הזו. אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית (ולא סמנטית) ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שיוויוני שאיננו מפלה קטיגורית בין הורים מיועדים להט”ביים לכאלה שאינם – לא אצביע עם הקואליציה. 2017. תתקדמו”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יאיר הגב

    כן, כולנו מאמינים לו לגמרי!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן