fbpx

‘אישה אישה אישה’ – פסטיבל המוזיקה הראשון שכולו נשים

פסטיבל 'אישה אישה אישה' מציג לראשונה בישראל פסטיבל מוזיקה על טהרת הנשים בלבד, עם הופעות של יפעת נץ, קורין אלאל, לאה שבת, יהודית תמיר, אתי אנקרי ועוד. "לשמוע זמרות זה לא דבר קל בארץ היום, וזה מאד חשוב שיהיה כזה פסטיבל"
יפעת נץ Yifat LY
צילום: Yfat LY

ב-16 לנובמבר יתכנסו מאות נשים במתחם “מעבר” שבמצפה רמון ליומיים של מוזיקה. גם היוצרות המופיעות בפסטיבל יהיו כולן נשים, בהן מיקה קרני, לאה שבת, יהודית תמיר, אתי אנקרי, דין דין אביב, יפעת נץ ועוד רבות וטובות.

חגיגת המוזיקה הנשית הזו, מתקיימת במסגרת פסטיבל “אישה אישה אישה” הראשון, יוזמה משותפת של יפעת נץ – מוזיקאית ואושיה בסצנת הרוק של ישראל, מייסדת ובסיסטית להקת “המכשפות” המיתולוגית, דורי קוטאי – מוזיקאית ואשת שיווק בינלאומית ובעלת ליין הנשים “באנה” יחד עם נץ, ורונית יניצקי- אמנית רב תחומית ופעילת קהילה ותיקה.

הפסטיבל, ששמו נגזר מהעובדה ששלוש נשים מפיקות אותו, הוקם מתוך רצון ליצור מפגש מקרב המיועד לנשים ורק לנשים, במטרה לאחד, להכיל ולכייף יחד.

יפעת נץ ודורי קוטאי, המנהלות יחד בשנתיים האחרונות את ליין הנשים “באנה”, שנותן במה לזמרות ומוזיקאיות, העלו את הרעיון לראשונה במהלך ביקור במתחם “מעבר” שבמצפה רמון, המקיים פסטיבלים רבים. “חשבנו שהשילוב של הטבע יחד עם ליין אפ מהמם של נשים מוזיקאיות הוא שילוב מדהים”, הן מסבירות, “ופשוט עפנו על זה”.

מה הולך להיות בפסטיבל?
“הופעות, הופעות, הופעות”, מסבירה נץ, “וגם דוכני אמניות, בגדים, תכשיטים, אביזרי מין לנשים, מסאג’ים, צ’אי שופ, ארוחות צמחוניות (כלולות בכרטיס)”

אילו חששות עלו בכן כשהתחלתן לעובד על הפסטיבל?
“האמת שלא היו חששות”, אומרת קוטאי, “אם היו חששות לא היינו עושות את זה. הכל זרם ממש טבעי והיה לנו ברור שאנחנו עושות את זה. אנחנו נתקלות בהמון התרגשות ופרגון, ההירתמות מפתיעה ובכלל השיחות שאנחנו מקיימות יום יום עם נשים שמתקשרות לשאול פרטים הן מדהימות. כולן בקטע של קמפינג שזה אדיר. נובמבר קור עניינים אבל כולן כבר שם. אנחנו כבר שם”.

ההפקה מורכבת ברובה מנשים מקהילת הלהט״ב. האם זה השפיע על התוכן?
“הפסטיבל מיועד לנשים מכל המינים והתוכן הוא רק של נשים אז כמובן שזה משפיע על אופי האירוע”, מסבירה קוטאי, “כל אישה היא עולם והז’אנר שנוצר הוא משהו אחר לדעתנו. אנחנו שלושתנו אוהבות נשים והיה לנו ברור מלכתחילה שהפסטיבל הזה יהיה רק לנשים ומוזיקאיות. ולמעט כמה נגנים (כן..כן..) שיהיו על הבמה, באמת יהיו רק נשים”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

“אני חושבת שאישה היא היצור הכי חכם חזק ויפה שקיים”, מוסיפה נץ, “ואני אנסה לעשות מה שאני יכולה בשביל לקדם את האישה, לתת לה הזדמנויות שוות ולעצור את דיכויה וליצור מרחב נעים בטוח לנשים מכל המינים. במהלך העבודה על הפסטיבל הכרתי מלא נשים משפיעות, עוצמתיות וחכמות, וכן יצא לי להכיר אמניות נפלאות ומוכשרות בתחילת דרכן. אבל הרגעים הכי מרגשים בעבודה על הפסטיבל הן של שלוש נשים וכלב, שנפגשות 24\7 אוהבות, צועקות, צוחקות, מתחבקות, רבות, אוכלות ונוסעות כל וויקנד למצפה לסגור עוד דבר או שניים בשביל לעשות לכן את הפסטיבל הכי מעניין, נעים וסקסי”.

שותפה נוספת לרעיון שמלווה את הנשים היא היוצרת והזמרת קורין אלאל, שגם תופיע בפסטיבל.

“מאד שמחתי להיות חלק מהרעיון הזה כשהוא עלה”, אומרת אלאל, “אני עוקבת בגאווה גדולה אחרי הפרויקט וזה מאד חשוב שיהיה כזה פסטיבל, בארץ לפחות. לשמוע זמרות זה לא דבר קל בארץ היום, ובפסטיבל הזה יש הזדמנות לשמוע הרכבים חדשים לגמרי שהם העתיד של המוסיקה בארץ, ולתת להן במה לצד אומניות מוכרות. הענין החשוב הוא שנותנות להן במה מקצועית כי אף אחד לא נותן במה לאמניות החדשות”.

הפסטיבל ייפתח ביום חמישי, 16.11 ויימשך יומיים, במהלכם יתקיימו הופעות של יוצרות כמו מיקה קרני, שירי שחר, לימור בלס, נוי רויטנברג, לאה שבת, יהודית תמיר, אתי אנקרי מארחת את דין דין אביב, יפעת נץ & דורילילה קוטאי ועוד ועוד. בסוף כל יום, עם סיום החלק האומנותי, תתקיים מסיבת ריקודים עד אור הבוקר.


לתכניית הפסטיבל המלאה ורכישת כרטיסים בקרו באתר הפסטיבל | הנחה מיוחדת לקוראות WDG בהזנת הקוד “אשה בונה”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן