fbpx

איומים נגד מצעד הגאווה באיסטנבול: טפלו בהם או שאנחנו נטפל

שבוע לפי מצעד הגאווה באיסטנבול והאיומים לחיי הצועדים ממשיכים להשמע. "לא רוצים אותם מתהלכים עירומים על האדמה הקדושה של ארצנו"
Gay Pride 2011 Istanbul
Gay Pride 2011 IstanbulMehmet AkyuzCC BY-NC-ND 2.0

שבוע לפני מצעד הגאווה באיסטנבול (שמתוכנן ל-26.6), ומארגני המצעד זוכים לאיומים על חייהם מצד קבוצות אזרחיות שונות, במידה ויקיימו את המצעד.

“אל תביאו אותנו למצב בו נצטרך להיאבק באנשים האלה”, נכתב בהודעה שנשלחה על ידי אגודת הנוער המוסלמי באנטוליה (חלקה האסייתי של טורקיה), לגורמים רשמיים בעיריית איסטנבול, “או שאתם תעשו את מה שדרוש או שאנחנו נעשה זאת. ניקח את כל הסיכונים כדי לעצור את הצעדה”.

המתנגדים מנמקים את התנגדותם למצעד בעצם קיומו במהלך חודש הרמדאן, הקדוש למוסלמים. “אנחנו לא רוצים אותם מתהלכים עירומים על האדמה הקדושה של ארצנו בחודש המבורך של הרמדאן. אנחנו מתריעים עכשיו ואנחנו לא אחראים למה שיקרה מרגע זה ואילך”.

קבוצה נוספת פרסמה הצהרה המבטיחה אלימות דומה: “אנחנו נציגי העם ואנו נבצע את התפקיד שלנו על האדמה הזאת אשר ניתנה לנו על ידי אבותינו. התגובה לאלו שלועגים לנו על ידי התעלמות מהערכים שלנו בחודש הקדוש הזה תהיה מאוד ברורה וקשה”.

אירועי הגאווה שהתקיימו בשנה שעברה באיסטנבול נתקלו גם הם בעויינות רבה, שהסתיימה בהתערבותם של כוחות המשטרה, שפיזרו את הצועדים בערת שימוש כדורי גומי ותותחי מים.

בשבוע שעבר חווינו תזכורת קשה וכואבת לכך שהאלימות נגד להט”בים ברחבי העולם היא קשה וכואבת, גם אם היא נדירה בארצות מסוימות. אבל ברמה הבינלאומית, זאת בעיה נפוצה הרבה יותר, וגם כאן בישראל אנו עדים לאיומים מצד אזרחים (ולעיתים אף מצד אישי ציבור) המאיימים על עצם קיום המצעדים ועל הצועדים עצמם.

לקראת מצעד הגאווה השלישי באשדוד, שהתקיים ביום שישי 17.6.16, חזרה לפעול קבוצת הפייסבוק “מחאה נגד מצעד הגאווה באשדוד”, שהוקמה לקראת המצעד הראשון שהתקיים בעיר בשנת 2014.

למרות ההבהרה של מנהלי הקבוצה כי מטרתה הם נגד אלימות, השיח בקבוצה היווה קרקע פורה לחברים רבים לקרוא לפגיעה בצועדים. יום לפני המצעד נעצר צעיר שאיים בפייסבוק לדקור את הצועדים שיגיעו למצעד. קבוצת המוחים שהתארגנה דרך הפייסבוק והגיעה למחות נגד המצעד הורחקה על ידי המשטרה על מנת למנוע חיכוכים מיותרים עם הצועדים

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן