fbpx

אות יקירת הקהילה יוענק לנינה הלוי

נינה הלוי

בלעדי: אות ‘יקירת הקהילה בתחום הבריאות’ יוענק בחמישי הקרוב לנינה הלוי במסגרת כנס ‘לדבר בריאות בגאווה’ במעמד השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל


נינה הלוי


ביום חמישי הקרוב בפאנל במעמד השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, תקבל נינה הלוי את אות ‘יקירת הקהילה בתחום הבריאות’ על פעילותה למען בריאות הקהילה הטרנסג’נדרית. כנס ‘לדבר בריאות בגאווה’ מאורגן על ידי עיריית תל אביב-יפו, המרכז הגאה ומרפאת גן מאיר, ויעמוד השנה לראשונה בסימן בריאות נשים. הלוי, משמשת בשנים האחרונות כנציגת הקהילה הטרנסג’נדרית בוועדה להשמה מגדרית של משרד הבריאות, ומלווה צעירים וצעירות טרנסג’נדרים רבים בתהליך השינוי המגדרי ובמגעיהם עם שירותי הבריאות. בנוסף היא חברה באסיפה הכללית של ארגון הנוער הגאה -איגי.

עוד בנושא:
פסטיבל תרבות גאה בסימן נשים – כל הארועים

השופטים נימקו את בחירתם:

על תרומתך רבת השנים לבריאות קהילת הלהט”ב כולה ולבריאות הקהילה הטרנסג’נדרית בפרט. על תשומת ליבך, על הסיוע והושטת היד לכל אלו הזקוקות וזקוקים לעזרתך. באופן מיוחד אנו מוקירים את תשומת הלב שאת מעניקה לנשים טרנסיות במעגל הזנות, אשר חרף כל הקשיים את מלווה אותן באהבה גדולה ובמסירות. על מאבקך העיקש לסייע לכל אישה ואיש שנמצאים במצוקה,
גם לאלה שגורמי הרווחה וארגוני הסיוע לא מצליחים להגיע אליהן ואליהם. על פעילותך החשובה כנציגת הציבור בוועדה לשינוי מין בתל השומר, תוך חתירה עיקשת לבצע את השינויים המתבקשים באופן פעולת הועדה, כך שהיא תאפשר מתן טיפולים רפואיים כפי שמקובל כיום בעולם. על הרגישות, האכפתיות, האמפטיה והחיבוק החם למי שזקוקה לו – הכול בהתנדבות, ללא קבלת שום תמורה כספית או אחרת. בעזרת הידע שלך את מאפשרת גם לנו, הרופאות והרופאים, לתת טיפול מקצועי, מדויק ובאווירה ידידותית ותומכת.
במסירותך את מהווה בשבילנו דוגמא ומופת. על כך מוענקת לך תעודה זו, בהערכה ובהוקרה רבה.

הלוי הגיבה לזכייה ואמרה: “למעשה, אני נכשלת כמעט בכל מה שאני עושה. גם כיום, הטרנסג’נדרים שקופים מול המערכת. היעדר המענים והתקציבים לסייע לקהילה שלנו חוצה את כל התחומים: מחינוך, דרך תעסוקה, דיור, בריאות ורווחה. מרביתנו נידונו לחיות בעולם עם מסמכי זיהוי שאינם תואמים למגדר שלנו ונחשפים לאינספור עוולות מערכתיות עקב כך. טרנסג’נדרים אינם אנשים חולים, לא בגוף ולא בנפש, אלא אנשים שחיים מול חומה של בורות, דעות קדומות ופחד, ומרבית העבודה לסילוק הבורות הזו עוד נמצא לפנינו. הרפואה אינה עושה אותנו, ואפילו לא מרפאה אותנו, היא בסך הכל עוזרת לנו לממש את עצמנו אישית וחברתית, ובאופן מאד משמעותי. המאבק שלנו הוא מאבק לזכויות אדם, ואנשי הרפואה, בריאות הנפש והרווחה שפוגשים ומכירים אותנו הופכים במקרים רבים לבני ברית אמיצים ומחויבים למאבק שלנו. כל מי שנמצא בשטח ומסייע לנו מוצא את עצמו בדיוק באותו מצב, מהמנתח שאינו מקבל הקצאה של חדרי ניתוח לעזור לנו, דרך רופאות משפחה ואנדוקרינולוגיות שצריכות ללהטט מול הביורוקרטיה כדי לרשום לנו הורמונים, ארגונים טרנסים חסרי משאבים ועובדות סוציאליות שלא מקבלות תקנים ותקציבים לסייע לאוכלוסיה שלנו. כשהייתי קטנה שמעתי שאי אפשר לחיות על אוויר ואהבה – למעשה, אוויר ואהבה הם מנת חלקו של כל מי שבא לסייע ונלחם לצידנו. אוויר בתחום המשאבים, ואהבה ככוח מניע.
אני נכשלת כמעט בכל מה שאני עושה, וכך כמעט כל מי שנלחם לצדי. אבל עוצמות הנתינה וטוב הלב שאני חווה, גם בלילה ברחוב וגם בקליניקות ובחדרי טיפול הן מבחינתי מה שקובע, הדלק שמניע את העשיה והתמורה לעשיה כאחד. עצוב וקשה לי מאד שאני נכשלת ברמה המעשית. אני שמחה ואסירת תודה על ההכרה בטוב הלב שאני מנסה להביא לעשייה הזו. יש בזה הרבה נחמה, ורוח גבית להמשיך בדרך”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

מתמקדים באופן בלעדי בסוגיות בריאותיות של נשים לט”ביות

לצד הענקת אות יקירת בריאות הקהילה להלוי, יוקדש הפאנל המרכזי להדרת נשים לסביות, טרנסיות וביסקסואליות משירותי הבריאות. בנוסף לשרה גמליאל והלוי, ידברו בפאנל מארגני הכנס, ד”ר רות גופן וד”ר גל וגנר קולסקו, ד”ר רויטל ארבל מהוועדה להשמה מגדרית וד”ר אפרת טולוקובסקי, חברת עיריית תל אביב-יפו והאחראית על אירועי הגאווה השנה. במהלך הפאנל ייחשפו נתונים ממחקר שערכו ד”ר גופן וד”ר וגנר החושף נתונים עגומים המראים כי נשים להט”ביות פונות פחות לקבלת שירותי רפואה מנשים הטרוסקסואליות, וכשהן פונות לקבלת שירותי בריאות, הן עלולות להיתקל ביחס פוגעני או מעליב. כך, כ – 15% מהנשים הלהט”ביות מדווחות על יחס משפיל או פוגעני מצד הצוות המטפל. יצוין, כי מחקרים דומים שנערכו בחו”ל מצאו ממצאים דומים, אך זהו המחקר הראשון הבודק את מצב הנשים בארץ. הסקר נערך בקרב 1100 נשים, מחציתן מהקהילה הלט”בית ומחציתן נשים הטרוסקסואליות.

ד”ר רות גופן, שמארגנת את הכנס יחד עם ד”ר גל וגנר, אמרה “שנה שעברה העלינו על נס את בריאות הטרנסג’נדרים, והשנה אנחנו מקדמים את המודעות לבריאות של נשים לט”ביות. זה הכנס הראשון שמתמקד באופן בלעדי בסוגיות בריאותיות של נשים לט”ביות”.

בנוסף, יתקיימו במהלך הכנס עוד הרצאות רבות על נושאים רבים הקשורים לבריאות להט”בית: סדנת הזרקת הורמונים לטרנסג’נדרים; סדנאות נישוי קול; התלבטויות וסוגיות הקשורות בהבאת ילדים מבנק הזרע; תסמינים נפשים של נשים בהליכי פריון; סטרס דיכאון ובריאות נפשית בקהילה הלהט”בית; הרצאות על סרטן השד; מניעת סרטן צוואר הרחם; רפואה מגדרית ומניעת התקפי לב בקרב נשים; סמי מועדונים בקרב גברים גאים; מניעת HIV ועוד. במקביל להרצאות, יתקיימו במהלך הכנס גם בדיקות לסרטן השד, בדיקות למחלות מין וסדנאות TRX בחינם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אורה הגב

    יישר כוח! את ראויה לאות הכבוד

  2. דינה הופמן הגב

    נינה את האחת והיחידה . זוכות וזוכים כולנו מאישיותך. אני מקווה שבעתיד הקרוב תחושת הכישלון שאת חובה מול המערכת תתרגם להצלחות מעשיות. יישר כוח אכן.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן