fbpx

נישואים גאים בקולומביה ובאיי פארו

מדרום אמריקה עד צפון אירופה - בסוף השבוע אושרו נישואים גאים בקולומביה ובאיי פארו
bogota_pride
Bogota Pride 2013Diego Cambiaso | CC BY-SA 2.0

אל מהפכת הנישואים הגאים השוטפת את העולם הצטרפו בסוף השבוע שתי מדינות נוספות, משני צידי הכדור, שהוכיחו כי מהפכת הנישואים הגאים עדיין בשיאה.

הראשונה להצטרף הייתה קולומביה – שהפכה למדינה הרביעית בדרום אמריקה המאפשרת נישואים חד מיניים (אחרי ארגנטינה, אורוגוואי וברזיל).

בפסיקה, שניתנה ביום חמישי, אישר בית המשפט לחוקה בקולומביה את החלטתו מתחילת החודש, וקבע כי גם לזוגות מאותו המין יש את הזכות להינשא.

בשנת 2011 פסק בית המשפט בקולומביה כי יש לאפשר לזוגות מאותו המין את אותן זכויות נישואין הקיימות לזוגות הטרוסקסואלים, והעניק לקונגרס הקולומביאני שנתיים על מנת להסדיר את הנושא בחקיקה.

לאחר שתמו השנתיים והחקיקה עדיין לא הושלמה, החלו זוגות מאותו המין להגיש בקשות לרישיונות נישואים. בקשות אלו אתגרו את הממסד הקולומביאני, שכבר נדרש על ידי בית המשפט להסדיר את הנושא, והביאו בסופו של דבר לפסיקה נוספת של בית המשפט הקובעת כי אסור למנוע הזוגות מאותו המין להינשא.

עד עתה יכלו זוגות מאותו המין בקולומביה להירשם כאיחוד אזרחי. הפסיקה החדשה הופכת גם את הנישואים לאופציה עבור אותם זוגות.

“הפסיקה של היום מוכיחה כי המומנטום של הנישואים הגאים ממשיך לסחוף את העולם”, אמרו חברי ארגוני הזכויות האדם בקולומביה, “אנו מקווים כי אומות נוספות יצטרפו אלינו ויאפשרו לאזרחיהם הלהט”בים להנשא לאדם אותו הם אוהבים”.

בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה בזכויותיהם של הלהט”בים בקולומביה, רובה ככולה על ידי בית המשפט: בחודש נובמבר 2015 ביטל בית המשפט את החוק שאסר על זוגות מאותו המין לאמץ ילדים. חצי שנה לפני כן שינתה קולומביה את תהליך שינוי המגדר במסמכים הרשמיים, והודיעה כי מעכשיו יוכלו טרנסג’נדרים וטרנסג’נדריות לשנות את רישום המגדר שלהן גם מבלי לעבור ניתוח לשינוי מין או הערכה פסיכיאטרית.

נישואים גאים בכל גוש המדינות הנורדיות

יום למחרת, ביום שישי בבוקר, אישרו חברי הפרלמנט באיי פארו חוק המאפשר נישואים גאים במדינתם, ובכך הפכו למדינה האחרונה בגוש המדינות הנורדיות המאפשרות נישואים גאים בתחומן.

קבוצת האיים השוכנת בצפון האוקיינוס האטלנטי, נחשבת לחלק ממלכת דנמרק, אך מאז 1948 מנהלת שלטון עצמאי בכל התחומים מלבד חוץ ובטחון. זו הסיבה שאישור הנישואים הגאים בשנת 2012 בדנמרק לא חל עליה.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

בשנת 2014 נדחתה הצעת החוק שביקשה להרחיב את החוק הדני המאפשר נישואים חד מיניים ולהחילו גם על איי פארו.

אך בהצבעה שנערכה בסוף השבוע, הצביעו 19 בעד הצעת החוק לעומת 14 מתנגדים. למרות האישור, כרגע החוק החדש מאפשר רק נישואים אזרחיים של בני זוג מאותו המין, ולא מאפשר נישואים בכנסיה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן