fbpx

אוסטרליה לוקחת צעד אחורה בנושא שוויון בנישואים, בתמיכת הארגונים הגאים

אחרי שנים של דריכה במקום בנושא שוויון בנישואים, הודיעה מפלגת האופוזיציה כי לא תתמוך בקיום משאל עם בנושא נישואים גאים. אז מדוע הלהט"בים האוסטרלים כל כך שמחים על ההחלטה?
7406589524_21fef87842_z
Hey Labor Civil Rights are nowperthhdproductions | CC BY 2.0

מפלגת הלייבור, מפלגת האופוזיציה של הפרלמנט האוסטרלי, הודיעה בשבוע שעבר כי תחסום את ההצעה לקיים משאל עם בנושא נישואים גאים. הודעתה של המפלגה הליברלית זכתה לתמיכתם של הארגונים הגאים באוסטרליה ושל האזרחים הלהט”בים, למרות שמשמעותה הוא עיכוב של מספר שנים בהחלתם של נישואים גאים באוסטרליה.

על מנת להבין את תמיכתה של קהילה הגאה בביטול המשאל, חשוב הבין את הרקע לקיומו – בשנה שעברה, לאחר משאל העם באירלנד בו הצביעו האזרחים בעד נישואים גאים, התגברה התחושה בקרב האוסטרלים, כמו בקרב מרבית הלהט”בים בעולם, שמהפכת הנישואים הגאים כבר כאן והיא אינה ניתנת לעצירה.

טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה בזמנו, שנחשב לשמרן, חשב על דרך לעצור את הסחף והציע שבאוסטרליה הנושא יוכרע על ידי משאל עם, הדרך הטובה ביותר לאפשר לאזרחים להביע את דעתם בנושא.

בדיוק כפי שקיווה אבוט, הצהרה זו דחתה את העיסוק בעניין עד לאחר הבחירות שנערכו ביולי, בהן זכה מלקולם טורנבול, יורשו של אבוט, בראשות הממשלה. למרות שהמועמד שלה זכה בשלטון, מפלגתו של טורנבול לא זכתה לרוב בסנאט, מה שחייב אותה לקבל את אישורה של מפלגת האופוזיציה לקיום משאל העם.

כאמור, מפלגת האופוזיציה בחרה שלא לאשר את קיום משאל העם, למרות שהוא נוגע בסוגיה שהיא עצמה מקדמת. היו לה מספר סיבות לעשות זאת:

סיבה ראשונה היא העובדה שהמשאל אינו הכרחי על מנת להכריע בסוגיה, זאת לאחר שבית המשפט העליון של אוסטרליה הבהיר כבר בשנת 2013 כי זהו תפקידו של הפרלמנט לשנות את חוק הנישואים. סיבה נוספת היא העובדה שגם אם יתקיים משאל עם, תוצאותיו אינן מחייבות על פי חוק, והפוליטיקאים יוכלו לבחור התעלם מהתוצאה אם היא אינה מוצאת חן בעיניהם (מה שרבים חוששים כי אכן יקרה). גם עלותו של משאל עם, המוערכת בכ-200 מיליון דולר אוסטרלי, היוותה שיקול.

אבל הסיבה החשובה מכולן היא שמפלגת הלייבור פשוט לא רצתה להעביר את קהילת הלהט”ב באוסטרליה ויכוח ארוך ומפלג על זכויותיה, ויכוח שעלול להיות בעל תוצאות הרסניות. “ילדים לא צריכים ללכת לבית הספר באקלים של משאל המטיל ספק בתקינות היחסים של הוריהם”, אמר מנהיג האופוזיציה ביל שורטן, “לא הייתי מסוגל להסתכל על המשפחות האוהבות האלה – הורים של להט”בים, אנשים במערכות יחסים חד-מיניות, צעירים שהוריהם הם הומוסקסואלים – ולומר להם שהמשאל הזה היה טוב עבורם”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

ההחלטה של מפלגת האופוזיציה זכתה לתמיכה של רוב הארגונים הגאים באוסטרליה, שהסכימו פה אחד כי משאל העם ייצור יותר נזק לקהילה הגאה מאשר תועלת, וכי הם מעדיפים שהפרלמנט פשוט יקבל החלטה.

וכך, למרות תמיכתם של ראש הממשלה, מנהיג האופוזיציה, ורוב ברור של האזרחים תומך בשוויון בנישואים, העיסוק בשאלת הנישואים הגאים באוסטרליה נדחה למועד לא ידוע. האזרחים הלהט”בים השמיעו את קולם והבהירו כי הם מעדיפים להמתין עד שהפרלמנוט יכריע בסוגיה זו, בעיקר אם ההמתנה פירושה הגנה על ילדיהם מויכוח ציבורי מכוער בנוגע ללגיטימיות שלהם ושל התא המשפחתי שלהם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן