fbpx

אוניברסיטה של החיים – אוניברסיטת ת”א הקצתה תאי שירותים לא ממוגדרים

תא שירותים לא ממוגדר ראשון הוצב בבית הספר לעובדה סוציאלית של אוניברסיטת ת"א. "ישנם כמה סטודנטיות וסטודנטים, גם מפקולטות אחרות, שעבורם תא שירותים כזה הוא בגדר הצלה"
unitoilet

בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב הקצה בסוף השבוע תא שירותים לכל המגדרים, לצד התאים המסורתיים לגברים ונשים הקיימים בבניין. מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, המיועדת הן לסטודנטים והן לאנשי סגל.

“כחלק מכינון “מרחב בטוח” עבור אנשים שחשים שלא בנוח בשירותים שהם רק לגברים או רק לנשים, ובהתאם להמלצת וועדת ההוגנות המגדרית שפועלת בבית הספר, בראשות ד”ר גיא שילה, החלטנו להקצות תא כ”שירותים לכל המגדרים” לרווחת הסטודנטים והסגל”, נכתב בהודעה שפרסמה האוניברסיטה לחברי הסגל והסטודנטים, “שירותים המופרדים לנשים ולגברים, עלולים להוות מרחב מאיים עבור רבים ורבות, ועבור אלו שזהותם המגדרית לא דיכוטומית, מחייבים בחירה שלא תואמת את זהות המגדר שלהם. בנוסף, לעיתים תאי שירותים עלולים להוות אתר להצקות, גיחוך או התייחסויות לא מכבדות. מסגרות רבות מכירות בצורך לאפשר תאי שירותים שאינם ממוגדרים, ואנו גאות להיות חלוץ בנושא באוניברסיטת תל אביב”.

ההחלטה על הקצאת תא השירותים התקבלה על ידי הוועדה להוגנות מגדרית, שקיימת בפקולטות שונות במוסד, שתפקידה לבחון כיצד התכנים והתשתיות של בית הספר עומדים בהלימה עם ערכים של הוגנות כלפי מגדרים שונים. הקצאת תא שרותים לא ממוגדר היא החלטה אחת מבין החלטות רבות של הוועדה, דוגמת הקצאת מקום למלווים לנשים שמגיעות עם תינוקות ומרחב לנשים מניקות.

כל אחד ואחת, יכול ויכולה למצוא את מקומו ומקומה המתאים

“עוד לא עבר יום מאז שההודעה יצאה לסטודנטים, וכבר שמעתי כמה וכמה סטודנטיות וסטודנטים – גם מפקולטות אחרות – שעבורם תא שירותים כזה הוא בגדר הצלה”, סיפר ד”ר גיא שילה, נציג בית הספר לעבודה סוציאלית בוועדה האוניברסיטאית להוגנות מגדרית, “טרנסג’נדרית שסיפרה שכשנכנסה לשירותי נשים צחקו עליה ואמרו שהיא ‘פריק’, ומאז לא נכנסה לתאי שירותים בקמפוס; סטודנט סטרייט שיש לו בעיה רפואית בפין, ומבושה לא נכנס לשירותים שיש בהם כמה תאים של גברים; סטודנט שמתלבש בצורה שנראית לאחרים ‘קצת מוזרה’ שזכה להשפלות והצקות. עבור כל אלו – וגם עבור אחרים – כנראה שתא שירותים מסוג זה יכול לסייע ולעזור. ישנם תאי שירותים נוספים בבניין, מופרדים לגברים ולנשים. כל אחד ואחת, יכול ויכולה למצוא את מקומו ומקומה המתאים, כך שלכולנו יהיה מרחב בטוח ונעים. קהילת בית הספר מגוונת וטוב שכך, ואנחנו נמשיך ונעשה כל שביכולתנו כדי לאפשר אווירת לימודים נעימה נוחה מכבדת ובטוחה לכולן ולכולם”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

ד”ר שילה התייחס גם לביקורות השונות שנשמעו מפי סטודנטים באוניברסיטה, שהביעו תמיהה על ההחלטה ואמר: “מעניין כיצד שלט אחד קטן, יוצר ‘סערה’ כה גדולה. זה אומר הרבה על איך שאנחנו מתייחסים למגדר, ולצורה הדיכוטומית שבה אנשים רגילים לחשוב עליו אז מעבר להקלה עבור אנשים רבים ורבות, אני שמח שהנושא מעורר דיון פורה וגורם לכולנו לחשוב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן