fbpx

אוהדי נבחרת גאורגיה שרפו דגל גאווה בהפגנה נגד קפטן הקבוצה שענד סרט גאווה על זרועו

במהלך משחק ידידות שנערך בהולנד לציון "יום היציאה מהארון" ענד גורמן קאשיה סרט גאווה על זרועו. האוהדים בגאורגיה לא אהבו את המחווה והפגינו בדרישה לפיטוריו מהנבחרת תוך שהם שורפים את דגל הגאווה
גורםקשיה
צילום: צילום מסך

גורמן קאשיה, מגן נבחרת הכדורגל הלאומית של גאורגיה, המשחק גם בהולנד, זוכה לביקורת במדינת מוצאו משום שהחליט לתמוך בקהילת הלהט”ב.

במהלך משחק ידידות שנערך בהולנד לציון “יום היציאה מהארון” ב-15 לאוקטובר, עלה קאשיה למגרש כשהוא עונד על זרועו את סרט הקפטן כשהוא מעוטר בצבעי הגאווה.

המהלך, שנעשה בחסות איגוד הכדורגל ההולנדי וקמפיין “לקידום המודעות לגיוון”, נגע בעצב חשוף בביתו של קאשיה, גיאורגיה, הנמצאת בצומת התרבותי בין האינטגרציה עם המערב והערכים השמרניים של הכנסייה הגאורגית האורתודוקסית.

“קאשיה הגיי פרנדלי חייב לעוף מהנבחרת הגאורגיאנית!”, כתב העיתונאי המקומי ג’ורג’י גיגורי, “אבות הכדורגל של גאורגיה צריכים לדעת שהגיאורגים יחרימו את הקבוצה אם קאשיה יעז ללבוש שוב את מדי הנבחרת הלאומית”.

בעקבות הופעתו של קאשיה בהולנד, ערך ארגון Georgian March group, ארגון ימין אנטי להט”בי שטוען כי הוא מגן על “טוהר” החברה באומה הקווקזית, הפגנת מחאה בדרישה לפטר את קאשיה מהנבחרת.

בהפגנה, שנערכה מול משרדי פדרצית הכדורגל הגאורגיאנית, מחו עשרות המפגינים נגד קאשיה ודרשו מפדרצית הכדורגל לפטר את קפטן הנבחרת הלאומית משום שתמך בקהילת הלהט”ב, חברי הארגון גם קראו למנהיגות הפדרציה כולה להתפטר משום שהפדרציה תמכה בקאשיה.

עשרות המפגינים צעקו סיסמאות נאצה נגד להט”בים, הטילו פצצות עשן ואף העלו באש דגל גאווה שהובא למקום. לדברי המשטרה, שמונה מתוכם נעצרו על חוליגניות ועל התנגדות למעצר.

קאשיה אמר לערוץ הטלוויזיה ההולנדי NOS כי הוא גאה לתמוך בשוויון זכויות ואין לו שום כוונה להפסיק לשחק עבור הנבחרת הגאורגיאנית.

“תמיד תמכתי בחופש ובזכויות אדם והתנגדתי לאלימות”, אמר קאשיה, “הם היו קצת מאוכזבים ממני, אבל אני לא מתחרט על מה שעשיתי. אף אחד לא יכול לקחת ממני את האזרחות שלי או את הקבוצה שלי. גם אם יהיו אלף אנשים שיתנגדו לזה, אם הנבחרת הלאומית שלי תקרא לי אני אגיע לשחק”.

קאשיה זכה לתמיכה ממאות אזרחים גאורגיאנים שהחליפו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק לאות תמיכה בקפטן, ואף זכה לרוח גבית מהנשיא המדינה, שהביע תמיכה בו.

“לכל אחד יש את הזכות לחופש הביטוי”, אמר נשיא גרוזיה, ג’ורג’י מרגוולשווילי, בהודעה שפירסם בפייסבוק, “אנחנו צריכים לכבד את זכויות האדם ואת החירויות, אני עומד לצדה של קהילת הספורטאים, שתמכה פה אחד בגורמן קאשיה”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן