fbpx

שר הרווחה חיים כץ נפגש עם ראשי ארגוני הקהילה

בעקבות הפגנת המחאה נגד עמדת המדינה בנושא האימוץ, התקיימה היום פגישה בין נציגי אגודת הלהט"ב ועמותת אבות גאים לבין שר הרווחה חיים כץ, בה הוצג מתווה הפתרון למשבר הנוכחי. "ממתינים לראות האם בעקבותיה יתחולל שינוי מהותי או סמנטי"
meeting_aguda_mow
צילום: עמוד הפייסבוק גאווה בליכוד

בעקבות ההפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון מול מגדל הממשלה בת”א, התקיימה היום פגישה ראשונה של שר הרווחה חיים כץ עם ראשי האגודה למען הלהט”ב ועמותת “אבות גאים” שעתרה לבג”צ בנושא האימוץ ועמדת המדינה בתשובה לעתירתה הציתה את המאבק הציבורי.  בפגישה השתתפו גם ח”כ אמיר אוחנה ונציגי התא הגאה בליכוד.

מיקי אוזן דפס, חבר הועד המנהל של עמותת אבות גאים וחן אריאלי, יו”ר האגודה למען הלהט”ב, סקרו בפני השר את מצבה של הקהילה הלהט”בית ובפרט תתי קהילות מוחלשות בתוכן ובהן קשישים, בני נוער שנזרקו מבתיהם, נפגעי זנות ומבקשי מקלט.

נציגי הארגונים הציגו את מתווה הפתרון למשבר הנוכחי, הכולל בין היתר ביטול תסקירי ההורות שמבצע משרד הרווחה להורים מהקהילה הלהט”בית, קביעת קריטריונים אחידים ושקופים לאימוץ בקרב זוגות סטרייטים, להט”בים והורים יחידנים וביטול האפליה המתמשכת כלפי הורים טרנסג’נדרים.

במהלך הפגישה לא נשמעה התחייבות כלשהי מצד השר, שביקש בשלב זה לבחון וללמוד את הדברים.

“נענינו ברצון להזמנתו של השר כץ ובשלב זה אנו ממתינים לראות האם בעקבותיה יתחולל שינוי מהותי או סמנטי”, אמרה חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב, “האם נראה פה מהלך נוסף כמו זה שהובילו שר האוצר משה כחלון וח”כ מרב בן ארי לתקצוב הקהילה הלהט”בית או שעמדת הדרג המקצועי במשרד תיוותר על כנה והשינוי יהיה רק ברמת ניסוח. הצפנו מול השר שלוש סוגיות ליבה ובתוכן גם האימוץ, בדומה לדרישתו של ח”כ אוחנה לשינוי מהותי ובחינת סוגיית האימוץ באופן שוויוני שאינו מפלה בין להט”בים להטרוסקסואלים. אנחנו קוראים לכלל הציבור ובוודאי לחברות וחברי הקהילות הלהט”ביות להתייצב לצד חברות וחברי הבית הפתוח במצעד הגאווה בירושלים ב-3.8 ולהמשיך במאבק הציבורי עד שיחול שינוי”.

“אנחנו שמחים על כל הידברות שעשויה להוביל לפתרון בר קיימא לאפליית משפחות הלהט”ב”, אמר אודי לדרגור, יו”ר עמותת אבות גאים, “עכשיו אנחנו מצפים למעשים, לא לדיבורים. שר הרווחה יכול להורות עוד היום על סיום האפליה של הורים להט”בים בשורה של נושאים שהוצגו בפניו, עוד לפני המועד האחרון שהציב לו בג”צ להגשת עמדת המשרד עד ה-10 בספטמבר”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן