fbpx

רמת גן תרימי – שרים מדונה ובריטני ברמת גן

ממדונה ובריטני ועד ירדנה ועופרה - קבוצת גאווה ברמת גן מארגנת ערבי שירה בציבור בסימן הדיוות הגדולות והאייקוניות. "אם יהיה שיתוף פעולה עם השגריר הבריטי ובן זוגו, תושבי רמת גן, נעשה ערב פופ בריטי עם ג'ורג' מייקל, הספייס גירלז ואיימי וואיינהאוס"
גאווהרמתגן

עשרות אלפי המעריצים שנכחו בהופעה של בריטני ספירס בפארק הירקון, הוכיחו שאפשר ליהנות מלשיר את השירים שאוהבים, גם את האמן עצמו לא ממש מצטרף לשירה. הקהל בהופעתה של בריטני שר יותר מבריטני עצמה, השאיר לה לדאוג לשואו שעל הבמה, ועדיין נהנה מהערב. אז למה לא להפוך את זה למסורת?

אנחנו כמובן לא מציעים להרגיל את האמנים להשתמש בפלייבק, אלא להחזיר לקהל את ההתרגשות והפאן שמעוררת השירה בציבור, כפי שעשו חברי הקהילה הגאה ברמת גן, שהקימו לתחייה את ערבי השירה בציבור.

וכראוי לקהילה מרימה ונוצצת, את הליריקה של נעמי שמר והטונים של יהורם גאון מחליפים הטקסטים והתנועות של נכסי צאן הברזל של הגייז – ממדונה ובריטני ועד ירדנה ועופרה.

“הקהילה הרמת גנית שונה באופייה מזו התל אביבית ולרוב זה מבחירה”, מסביר אביעד פניו, מקים קבוצת גאווה ברמת גן ויוזם ערבי השירה בציבור, “מגוון האנשים בה פחות מתאים למצעדי גאווה ומסיבות. לשירה בציבור של אייקוני פופ יש ערך ברור שמציע אלטרנטיבה מוסיקלית, אבל בעיקר היא מחזקת תחושת יחד, שחסרה ברמת גן ולדעתי ולצערי בכל הקהילה הלהט”בית בישראל”.

איך אתם בוחרים לאילו זמרות להקדיש את הערב?
“מדונה הייתה הראשונה כי היא רלוונטית לטווח הגילאים הרחב ביותר, ובקבוצת גאווה רמת גן יש אנשים בני 23 וגם 63. הבחירה הבאה מבחינתי הייתה ליידי גאגא, אבל רבים רצו בריטני. העליתי סקר לקבוצה ובריטני ניצחה בנוק אווט. לגבי הפעם הבאה אנחנו בהתלבטות, חלק רוצים עופרה ירדנה וחלק רוצים ביונסה ריאהנה. ואולי אם יהיה שיתוף פעולה עם השגריר הבריטי ובן זוגו, תושבי רמת גן, נעשה ערב פופ בריטי עם ג’ורג’ מייקל, הספייס גירלז ואיימי וואיינהאוס”.

מי מוזמן להגיע לערבים האלו?
“התשובה פשוטה – כווווווווווווווווולם”

מה התגובות של המשתתפים בערב?
“מאוד חיוביות. מצחיק שלערב הראשון העירייה כמעט ולא עשתה פרסום. כמו בשנות השמונים, ירדה שכנה למטה כי ראתה מישהו מגיע עם דגל גאווה למקום ואנשים נכנסים. שאלה מה האירוע, סיפרתי לה, הלכה מהר להתקלח ובאה להשתתף. יש אנשים שקראו על זה במקרה כמה שעות לפני באיזו תגובת פייסבוק שכתבתי ובאו. יש אנשים שבאו באוטובוסים מפתח תקווה, כי הם פחות מוצאים את עצמם באירועים התל אביביים. ניגשו והודו לנו באופן ישיר וזה מרגש מאוד. זה אמנם ערב להט”ב אבל הוא כאמור פתוח לכולם. להיפך, תחושת הקהילתיות ברמת גן מבחינתו חוצת גבולות”.

ברמת גן, אתה לא קורא להומו בן 65 ויאז’ה, אתה קורא לו חבר

היוזמה ליצירת קבוצת להט”בים רמת גנים הפועלת ליצירת פעילות להט”בית בעיר עלתה בראשו של אביעד לאחר ארוע הומופובי שעבר בעיר.

“עברתי אירוע הומופובי לא קל ממש מתחת לבית”, מספר אביעד, “זוג דתי (כיפה שחורה) שהשכיר דירה בבניין החליט כי החנייה הציבורית אותה תפס תישאר שלו גם אם הוא יוצא לסידורים של 10 דקות בשתיים בלילה. מאותה נקודה לא עברה דקה עד שיצא המשפט: “אה אתה ההומו מקומה 4? בשביל מציצה ברכב אל תתחיל סכסוך שכנים, בוא קח את הרכב שלי בשביל זה”, ואשתו המופלאה מצטרפת: “כל הבניין שונא אתכם, אלוהים שונא אתכם”. בהמשך הם גם עברו לאלימות פיזית וניסו לצרף רכב שעבר במקום למעגל השנאה. לזוג הדתי שישב ברכב אמר הבעל “אחי, גם את דתי נכון? גם אתה שונא הומואים נכון? בוא תשמור לי על החנייה עשר דקות”. צחוק הגורל, הבעל שישב ברכב הסביר לו שמה שהוא עושה הוא לא חוקי, ואשתו רכנה לעברי ולחשה: “גם אח שלי הומו ואנחנו אוהבים אותו” ונסעו משם.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

מאותו רגע, מלבד הטיפול המשטרתי הנוקשה שהזוג הזה עבר כולל חקירות במשטרה ואזהרה לפתיחת תיק פלילי, הבנתי שזו היה אירוע התעוררות. לא יעלה על הדעת שאני, שחייתי מרבית שנותיי בפריפריה, עובר מקרה כזה דווקא במרכז הארץ בשנת 2017.
היה ברור לי כי אני מתחיל פעילות להט”בית של רמת גן, שהאבסורד יוצא כי היא שכנתה של תל אביב אך אין בה פעילות להט”בית כלל. הקודמים בעניין, כשלו”.


איך יצרת את החיבור עם העירייה וכיצד הם שיתפו פעולה?
“החיבור לעירייה החל בחודש יוני בו הערים הסמוכות תל אביב, חולון, רעננה וגבעתיים החלו בפעילות להט”בית. פניתי למחזיק תיק הלהט”ב בעירייה ובקשתי כי יניפו את דגל הגאווה בתורן העירייה לפחות לשבוע הגאווה הראשון. הייתה התעלמות. פניתי למבקר העירייה בדרישה לדעת מדוע לא נעשה דבר עבור הלהט”בים המתגוררים בעיר. משם, הוזמנתי לשיחה אצל סגן ראש העיר האחראי על הנושא, בה הצגתי בפניו את הרעיון. ייאמר לזכותם שהיו ישירים, והסבירו כי אם אין דרישה מהשטח העירייה לא תקיים אירועים.  לא היה קל אבל בסוף הם זרמו עם הרעיון.

חשוב להדגיש כי אני אמנם עושה הכל בהתנדבות, אך עיריית רמת גן נותנת חסות מלאה לערב והכל במימונה – ממימון האולם, חברת האבטחה, הכיבוד החופשי, הזמרת, המתופף, מערכת ההגברה ועד לעיצוב כרזת האירוע ופרסום הארוע באתר ובדף הפייסבוק של העירייה. חשוב להודות לסגן ראש העיר צחי זליכה, לראש לשכתו טלי אלימלך, לסגנית ראש העיר אדווה פולק על התמיכה והעידוד ובלעדיהם זה לא היה קורה. הם גם נכחו בערב מדונה”

מדוע לדעתך חשוב שתהיה פעילות להט”בית גם בר”ג, אם ת”א כל כך קרובה ואפשר לנסוע לשם?
“כי היא מציעה אלטרנטיבה. גרתי בתל אביב, אני עובד בה ומכיר אותה היטב. קהילת גאווה רמת גן שונה מאוד באופייה. הגילנות שאתה חווה בעיר בקהילה ההומואית בתל אביב לא קיימת ברמת גן. כשאתה בא להרמת כוסית של קבוצת גאווה רמת גן, אתה לא קורא להומו בן 65 ויאז’ה, אתה קורא לו חבר. גם השיפוטיות והרכילות בדור הצעיר שלצערנו נוכחות היטב בקרב הקהילה בתל אביב לא נמצאות פה. יש כאן טוהר לב ורצון לשמוח ולהנות מהביחד ולקבל כל אחד כפי שהוא”.

מה עוד אתם מתכננים ללהט”בים מרמת גן והסביבה?
“הערב הבא אחרי בריטני כבר בהכנות, ובנזוגי ואני מתווכחים האם לביונסה יש מספיק להיטים בשביל להרים ערב שלם. כמו כן יש בתכנון ערב ליידי גאגא כולל הקרנת הסרט של נטפליקס ודיון בעניין, והדלקת נרות בחנוכה. מאוד מקווה שהשנה גם נזכה לבכורה של הקרנת סרט התעודה שביים במאי הדקומטרי אסף לביא הראל על אירוע “שרים יחד- מדונה”. אנחנו במגמת גדילה ומערב לערב יבואו יותר ויותר אנשים. המטרה מבחינתי היא לכבוש את תיאטרון היהלום. 460 כסאות שכולם תחושת שרים יחד”

ערב “שרים יחד – בריטני” | 8.11.17 בשעה 19:30 | אודיטוריום בית קרניצי, רחוב קרניצי 64 רמת גן | הכניסה חופשית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן