fbpx

ראש עיריית הרצליה פיטר חבר מועצה שהתנגד לשילוב תכנים להט”בים בתכנית החינוך בעיר

חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב הודח מתפקידו לאחר שיצא נגד ראש העיר ותכניתו לשילוב תכנים להט"בים במערכת החינוך. "איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות"
משהפדלון
ראש עיריית הרצליה משה פדלון | CC BY-SA 3.0

בשבוע שעבר שלח חבר מועצת העיר הרצליה ומחזיק תיק התרבות התורנית בעיר, אלעד צדיקוב, מכתב חריף לראש העיר הרצליה משה פדלון, בו נזף בראש העיר על שילובם של תכנים להט”בים במערכת החינוך בעיר.

מכתבו של צדיקוב לראש העיר נכתב לאחר פרסומן של סדרת כתבות באתר ערוץ 7, שהציגה את מעורבות ארגון החינוך של הקהילה הגאה בערים השונות והתרעמה על “חינוך הילדים לנטיות הפוכות”. הכתבות “חשפו” את המלצות ארגון חוש”ן לצוותי החינוך, ביניהן שימוש גם במונחים “אבא ואבא” ו”אמא ואמא”, החזקת ספרות העוסקת במשפחות מגוונות ובכללן משפחות של הורים בני אותו המין, המנעות ממיון המשחקים והצעצועים לפי מגדר ושילוב דפי צביעה המציגים משפחות מגוונות ותפקידי מגדר מגוונים.

עוד התייחסו הכתבות לפעילות שמעביר ארגון חוש”ן לצוות החינוך לגיל הרך, המתקיימות החל מינואר 2016  בהרצליה ובערים נוספות.

חבר מוצעת העיר הרצליה אלעד צדיקוב, הזדעזע לשמוע שגננות בעיר הרצליה עברו הכשרה המכינה אותן לעבודה עם ילדים ממשפחות מאותו המין וממליצה להן לשלב גם משפחות מאותו המין בתכנים המועברים בגן. במכתב זועם הוא נזף בראש העיר משה פדלון על “הרעלת והחלאת ילדי העיר” וב”בלבול זהות מכוונת” ודרש ממנו לבטל את התכנית.

“בשם איזה ציבור הותרה בפניך הדרך להרעיל את מוחות ילדי גני הילדים שלנו ולהכניס את רוח הזימה והבלבול לנפשותיהם הרכות של בני ה-3,4,5 בהרצליה!?”, כתב צדיקוב במכתבו, “היותם משויכים לזרם החינוך הכללי לא מתיר לאף אחד לבלבל מושגי יסוד ערכיים ומסורתיים של בית ותא משפחתי.

כל אדם בעיצוב חייו הנורמאליים יבחר את בחירותיו בחיים. מדוע שמערכת החינוך תבלבל ילד בן 5?? העולם פרוץ דיו ברוח החדשה שמתגאה במעשיה בחדר המיטות. עם כל הכבוד לאותם אנשים, רוב הציבור בישראל משאיר את ענייניי המיטות שלו בינו לבין עצמו. לא בינו למדרחוב. כשם שהציבור היה מתנגד להכנסת חינוך מיני לילדים בני ארבע… קל וחומר בן בנו של קל וחומר, שרוח הפלורליזם החולה שסימאה את עיניי מקבלי ההחלטה המטורפת הזאת, הראשונה בישראל אני מדגיש, מחלאה (לשון חולי) ומרעילה את ילדינו”.


בתגובה למכתבו של צדיקוב, ניסח ראש עיריית הרצליה משה פדלון מכתב תשובה, בו האשים את צדיקוב בבורות, פחד וחוסר הבנה.

“קראתי את מכתבך ואני מתבייש כי הוא נושא את לוגו עיריית הרצליה”, כתב ראש העיר, “מערכת החינות בעירנו היא מהמתקדמות והנאורות במדינת ישראל, יתכן ואם בתקופת ילדותך מערכת החינוך הייתה שונה במקצת, במכתבך לא היה בלבול כה עמוק בין אמונות תפלות לבין עובדות.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

בשנת 1920 הוכרה זכות ההצבעה לנשים בארצות הברית, בשנת 2001 סיימה טייסת הקרב הראשונה את קורס הטייס במדינת ישראל, מאז ועד היום הבין העולם הנאור שאין מניעה כי נשים יהיו גם במקצועות ‘גברים’, אין זה פוגע בנשיות, בתא המשפחתי או בחינוך העתידי – ההיפך הוא הנכון.

בישראל, כמו בכל העולם, מכירים בזכותו של אדם לבחור את בן או בת הזוג, וזאת ללא כל קשר למין, להקים תא משפחתי ולחיות חיים מכובדים ושווים.


נטייה מינית אינה מחלה חשוכת מרפא, אינה מדבקת ועל פי כל המחקרים גם אינה ניתנת לחינוך. מה שכן ניתן לחינוך הוא קבלת האדם כאדם, והיכולת להתבונן בשוני, בין אם הוא פיזי, נפשי או מיני, וזאת מבלי לבצע הכללות.

לצערי, גישתך היא זו שהביאה לא פעם לפגיעה בשונה תוך ניסיון להוקיעו במקום לקבלו, עד כדי פגיעה פיזית. דבריך במכתבך, כמו גם בוועדה בה השתתפת בכנסת ישראל, נושאים אופי דיבתי ופוגעני בחלקם המדובר, ובעלי אופי מסית ומטעה בחלקם הכתוב. בימים עברו הוקם משמר דתי מיוחד שפעל על מנת לפגוע בבנות לא חסודות ובבני אדם בעלי נטייה מינית הומוסקסואליות, והכל בצל חוק שבוטל בשנת 1988 (האוסר על יחסים הומוסקסואלים בישראל).

היה נכון אילו כחבר מועצת העיר הרצליה תעבור השתלמות חינוכית רחבה בנושא זכויות הפרט, מדעים וטבע האדם, קבלת השונה ושיטות חינוך, וזאת בכדי שגיבוב שטויות שכזה לא יעלה יותר על הכתב.

מערכת החינוך בעיר הרצליה תמשיך לחנך את ילדיה לאהוב ולקבל אחד את השני, לתמיכה הדדית ולשוויון זכויות מלא, הן בציבור הדתי והן בקהילות השונות, וזאת גם בנושא נשים”.

בסיום המכתב מודיע ראש העיר לצדיקוב על סיום תפקידו כאחאי על התרבות התורנית בעיר:

“איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות, ועוד לשמש בתפקיד האחראי על התרבות התורנית. לאור דבריך, ועד אשר תשכיל ותקבל את השונה ממך, וזאת על פי סמכותי, הנני מודיעך כי הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית. בשולי הדברים אציין כי אני שומר לעצמי את הזכות לנקוט באמצעים משפטיים, ככל שיתבקשו, על דברי הדיבה והשקר שלך בכנסת ישראל”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. שי הגב

    פדלון ראש עיר הכי מעפן שהיה להרצליה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן