fbpx

עדויות: השלטונות בצ’צ’ניה מזמנים הורים להרוג את ילדיהם הלהט”בים

גורמי הבטחון בצ'צ'ניה מציעים להורי האסירים הלהט"בים לנקות את כבוד משפחתם בדם על ידי הריגת ילדיהם. "תהרגו אותו או שאנחנו נעשה את זה"
רמזן קדירוב | צילום: הקרמלין | CC BY 4.0
רמזן קדירוב | צילום: הקרמלין | CC BY 4.0

עדויות אחרונות של ניצולים שהצליחו לברוח ממחנה הריכוז בצ’צ’ניה, חושפות את הלחץ שמפעילים השלטונות על משפחות העצורים במטרה לרצוח את ילדיהן על מנת לנקות את כבוד המשפחה.

“לנקות את כבוד המשפחה בדם”, זה מה שמציעים השלטונות בצ’צ’ניה למשפחות העצורים הלהט”בים. על פי דיווחים אחרונים המגיעים מניצולים שהצליחו לברוח מהמחנות, מסתמן כי גורמי הבטחון הצ’צ’נים מזמינים את הורי העצורים הלהטב”ים אל המחנות, מספרים להם כי בנם נעצר באשמת הומוסקסואליות, ומציעים להם לסגור את העניין בתוך המשפחה ולהרוג אותו בעצמם.

עוד בנושא:  נשיא צ'צ'ניה מאיים: נחסל את כל הלהט"בים עד הרמדאן

“שבועיים אחרי שהם עינו את אחד העצירים, הם קראו להורים שלו למחנה, ואמרו להם: הילד שלכם הומו. תהרגו אותו או שאנחנו נעשה את זה”, סיפר אחד הניצולים שברח מהמחנה, “וההורים הסכימו. הם לקחו אותו ליער שליד המחנה, הרגו אותו וקברו אותו שם. אפילו לא עשו לו הלוויה”.

הדיווחים המזעזעים מחזקים את תחושת הנרדפות של אלו שהצליחו לברוח, שיודעים כי גם אם ינסו לחזור אל משפחתם, רוב הסיכוים שבני המשפחה יסגירו אותם או יהרגו אותם בעצמם.

לנקות את המדינה מלהט”בים

חודשיים מאז הפרסומים הראשונים על מחנה הריכוז לגברים להט”בים בצ’צ’ניה, והדיווחים על החיסול השיטתי של הלהט”בים בצ’צ’ניה הולכים וגוברים, מציגים תמונה שהולכת והופכת קשה יותר ויותר.

חקירות של עיתונאים צ’צ’ניים מעלות כי נכון להיום פועלים בצ’צ’ניה שישה מחנות שונים המשמשים למאסר להט”בים. האסירים השוהים במחנות מעונים באמצעות מכות חשמל במטרה לגרום להם להלשין ולמסור שמות של להט”בים נוספים.

השמות מועברים לכוחות הבטחון שפועלים לביצוע המעצרים בשיטות שונות, במטרה “לנקות את המדינה” מלהט”בים.

עוד בנושא:  "שתיקתה הצורמת של מדינת ישראל מדאיגה מאד"

למרות העדויות שהולכות ומצטברות, עד עתה לא ננקטה כל פעולה מצד מדינות או ארגונים כנגד צ’צ’ניה ורוסיה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקר, ששהתה השבוע ברוסיה בכנס, פנתה אל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מסיבת עיתונאים משותפת וביקשה ממנו להצהיר כי יפעל להבטחת שלומם של אזרחי רוסיה הלהט”בים.

“דיברנו על מצב זכויות האזרח ברוסיה, ואנחנו מודאגים במיוחד מהדיווחים על האופן שבו מטפלים בלהט”בים בצ’צ’ניה”, אמרה מרקל, “ביקשתי מהנשיא פוטין להפעיל את השפעתו על מנת להגן על הלהט”בים באזור”.

פוטין סירב להגיב לנושא הצ’צ’ני, אך העיר ואמר כי: “גופי אכיפת החוק ברוסיה מתנהגים בצורה הרבה יותר מאופקת מאשר עמיתיהם במדינות אירופאיות אחרות”, מבלי לציין לאילו מדינות הוא מתכוון.

עמדתה הרשמית של רוסיה היא כי בדיקות שערכו לא מצאו כל עדויות לכך שמתקיימת רדיפת להט,בים בצ’צ’ניה. השלטונות הרוסיה אף מפנים את העולם אל הניצולים שמוסרים את העדויות לתקשורת, וטוענים כי העובדה שהם לא מוכנים להחשף מוכיחה כי הם משקרים.

מחר בשעה 11:00 תקיים האגודה למען הלהט”ב הפגנת מחאה מול שגרירות רוסיה בתל-אביב, בפנייה אל ממשלת רוסיה ואל הקהילה הבינלאומית לעצור את הרצח. באגודה קוראות וקוראים לאזרחים נוספים מסביב לעולם לקיים הפגנות מקבילות ולדרוש ממנהיגי ה”עולם החופשי” לפעול להצלת הקהילה הלהט”בית בצ’צ’ניה.

בשעה 14:30 יתקיים מפגן מחאה בחוף הילטון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. הומו גאה הגב

    כמה אירוני שהמדינה היחידה לגנות עד כה היא… גרמניה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן