fbpx

להטבק חובק עולם – למה שווה להוציא דרכון פורטוגלי?

מיליוני ישראלים וישראליות - זכאים לאזרחות פורטוגלית ודרכון של האיחוד האירופי
פורטוגל2

עשרות אלפי ישראלים גילו את ההזדמנות להיות אזרח אירופי וליהנות מהמון הטבות. הביקוש לדרכון הפורטוגלי שובר בכל חודש שיא חדש בקרב הציבור: החל מצעירים שמגלים את אפשרויות הלימודים באירופה, אנשי עסקים שמנצלים את האזרחות כמנוף לפיתוח עסקי ועוד.

ב-2015 נכנס לתוקף החוק הפורטוגלי, המאפשר לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון של האיחוד האירופי. הזכאות למימוש החוק מתבססת בעיקר על בדיקת ארצות המוצא ושמות משפחה.

שי כהן, סמנכ”ל השיווק והמכירות של קבוצת פורטוגליס, הגדולה והמובילה לאזרחות פורטוגלית בישראל: “הקהילה הגאה בישראל הייתה מהראשונות לזהות את ההזדמנות ולהכיר בפוטנציאל בהחזקת דרכון פורטוגלי וכבר היום אלפים מחבריה מחזיקים בדרכון הנחשק”.

הקהילה הגאה בישראל נחשבת לקהילה חזקה ומקובלת, חברי הקהילה מחזיקים בעמדות מפתח בכלכלה, בבידור, בתעשייה ובכל תחומי העשייה במדינה, כמו כן יש שיפור ניכר ביחסה של החברה הישראלית לקהילה בישראל.

אך קבלה לחוד וחקיקה לחוד, בעוד שהציבור תומך בקהילה הגאה, הפוליטיקאים הרבה פחות והצעות החוק שבאות להטיב עם הקהילה נופלות זו אחר זו.

לצד המאבק הבלתי פוסק להכרה ולשינוי חקיקה גילו חברי הקהילה את הדרכון הפורטוגלי דווקא כמנוף להגשמת שאיפותיהם: פורטוגל הינה חלק מהאיחוד האירופי ונחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם במירוץ הזכויות הלהטבי הן מבחינת חקיקה והן מבחינת התודעה הציבורית.

מדובר באחת מהמדינות היחידות בעולם בה חל איסור אפליה על רקע נטייה מינית כעיקרון מוביל בחוקה. כבר בשנת 2010 עבר חוק הנישואין בפורטוגל המאפשר לזוגות חד מיניים להינשא במדינה וליהנות משוויון זכויות מלא, בשנת 2016 עבר גם חוק האימוץ לזוגות גאים בפורטוגל.

שני חוקים אלה הצטרפו לשורת חוקים שכבר קיימים במדינה כמו החוק מאפשר שינוי סעיף המגדר בתעודת הזהות ללא דרישות מפרכות, הכרה בלהטבופוביה כפשע שנאה, אימוץ ע״י הפרלמנט את ה- 17 במאי כיום המאבק הרשמי נגד להטבופוביה והכרה בנטייה המינית ובזהות המגדרית כטיעון לבקש מקלט במדינה.

אך פורטוגל אינה נהנית רק מתמיכה מלאה מצד הפרלמנט, גם סקרי דעת הקהל במדינה מצביעים על כך שהרוב המוחלט באוכלוסייה תומך בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה.

עוד מציין שי כהן: “מעבר לאפשרויות כמו אימוץ ונישואין, להטבים רבים שנמצאים בתהליך ההתאזרחות בפורטוגליס מדגישים דווקא את היתרונות הכלליים הרבים שיש לדרכון הפורטוגלי שמאוד מתחברים לאורח חייהם שכולל נסיעות רבות לחו”ל, הרצון למגורים לתקופות קצרות וארוכות, לימודים אקדמאים ותשוקה לחקור ארצות ותרבויות. דרכון אירופאי מאפשר מגורים ועבודה, כרטיס כניסה לעולם הגלובלי, הקלות מהבנקים באירופה, יתרונות ברכישת נכסים והטבות מס. והתחלה חדשה וקלה למי שחפץ בכך מבלי להסתבך עם ויזות ואישורים”.

לסיכום אומר עו”ד יוסי יצחק, מנכ”ל קבוצת פורטוגליס: “פורטוגליס הוקמה לאור הצורך שהתעורר בגוף מקצועי ואמין שייעל ויספק את כל מכלול השירותים הכרוכים בהליך, במינימום מאמץ מצד הלקוח. בזכות המיקוד וההתמחות שלנו בתהליך, הפריסה הארצית הרחבה, מערך שירות לקוחות הגדול בתחומו וכן סניפים ייעודיים בפורטוגל, אנו לא רק מלווים את הלקוחות שלנו בתהליך אלא עושים אותו עבורם ובמקומם”.

עוד בנושא:  חתונת גאווה בפורטוגל - קל ונכון

כמדינת איחוד אירופי, אזרחות פורטוגלית מבטיחה יתרונות משמעותיים לבעלי דרכון פורטוגלי

לימודים באירופה: הטבות משמעותיות בעת קבלה לאוניברסיטאות ציבוריות ברחבי האיחוד, עד כדי סבסוד משמעותי או מלא של שכר הלימוד. ים של אפשרויות באוניברסיטאות הטובות ביותר באירופה – תארים מגוונים ויוקרתיים והזדמנות לחוות תרבות אחרת בקלות.

לגור איתו: הזכות לשהות ולעבוד בכל מדינות האיחוד ללא צורך באישור מיוחד, לרבות זכאות לכל ההטבות הסוציאליות הנהוגות עבור תושבי האיחוד. אפשרות להתנסות בחיים אחרים, לטעום אפשרויות, לעשות רילוקיישן לכמה שנים. פשוט להגיש קורות חיים ולהרחיב את סל האפשרויות.

כניסה חופשית: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד ללא אשרה או הצגת דרכון, מה שמשאיר הרבה מקום לספונטניות, הרפתקאות וחוסך בירוקרטיה.

כניסה למדינות רבות: (כולל ארצות הברית) ללא אשרה כניסה ליותר מ-180 מדינות ללא ויזה כולל ארה”ב וכולל מדינות שכלל לא ניתן להכנס אליהן עם דרכון ישראלי.

עסקים מעבר לים: פתיחת עסקים עם הטבות מהמדינה, מיסים נמוכים, כוח אדם זול וקרבה למדינות אירופה הופכים את פורטוגל ליעד אטרקטיבי ביותר לאנשי עסקים.

נדל”ן: הזדמנות לרכישת נדל”ן במחירים זולים משמעותית מישראל (עד 50%) והטבות מבנקים מקומיים בלקיחת משכנתאות (עד 85%) בריביות אטרקטיביות מאוד (1-1.5%) מציבים את פורטוגל כיעד מומלץ ובטוח להשקעות נדל”ן גם למי שאין ברשותו סכום כסף התחלתי גדול.

מתנה לדורות הבאים: האזרחות עוברת אוטומטית לילדים שיוולדו לאחר קבלתה ומאפשרת הליך מקל לילדים שנולדו לפני קבלתה.


ארצות המוצא העיקריות המזכות באזרחות פורטוגלית הן: מרוקו, אלג’יר, טוניס, לוב, מצרים, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה ולבנון ודרום אמריקה.

לבדיקת זכאותכם ללא עלות חייגו 8048* או מלאו את השאלון באתר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן