fbpx

הפרקליטות בתגובה לדברי לוינשטיין: “לא מדובר בהסתה”

"נאום הסוטים" של יגאל לוינשטיין מקבל את תעודת ההכשר של הפרקליטות ומאפשר ללוינשטיין להמשיך ולהשתלח בלהט"בים. כשנשאל על סקילת תלמיד הומו ענה: "זה קצת קשה. לא יודע אם נצליח לתפוס אותו"
יגאל לוינשטיין
צילום: צילום מסך

דבריו של יגאל לוינשטיין, שהתבטא בקיץ האחרון נגד שירותם של הומואים בצבא, עוררו הדים בקהילה הגאה ומחוצה לה.

הדברים, שזכו לכינוי “נאום הסוטים” זכו לגינויים לא רק מקרב חברי הקהילה, אלא גם מצד תלמידיו של לוינשטיין, שהגיעו לצעוד במצעד הגאווה כאות לסולידריות עם חבריהם מהקהילה,מצד הורי התלמידים שיצאו בפומבי נגד אמירותיו, ואפילו מצד שר הבטחון, שהבטיח לבדוק את הנושא.

בעקבות דבריו של לוינשטיין, הגישה עמותת ישראל חופשית מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגדו בגין הסתה ופרסון לשון הרע.

בתגובה של היועץ המשפטי, שהועברה אל עמותת ישראל חופשית בשבוע שעבר, הודיע היועץ כי לא מצא כל הפרת חוק בדבריו של לוינשטיין, ולכן הוא דוחה את הבקשה לפתיחת החקירה.

“אין בדבריו של הרב לוינשטיין כדי להקים חשד סביר לביצועה של הסתה לאלימות…”, נכתב בתשובת היועה”מ, “עיון בדבריו של הרב לוינשטיין מעלה כי הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט”ב, או כלפי כל אדם אחר”.

“לצערנו, הפרקליטות לא מצאה לנכון אף לבדוק אפשרות לכך שדבריו המסוכנים של הרב יכולים להוביל לאלימות בקרב אותם ציבורים שמחנך, לכאורה תחת הכסות של חופש הביטוי, אמר בתגובה מנכ”ל תנועת “ישראל חופשית”, מיקי גיצין, “קו דק מאוד מחבר בין הרב לוינשטיין ושותפיו לבין הגרעינים התורניים הפועלים בשכונות השונות בישראל ובין הרבנים שפועלים באופן אגרסיבי נגד שירות נשים בצה”ל. חשוב שהמדינה תציב גבול בין דיון פוליטי לגיטימי לבין קריאה לפעולה”.

אצלנו זה אותו דבר ברשימה של הבלאגן

תשובתה של הפרקליטות התקבלה באותו השבוע בו פורסמו התבטאויות נוספות של לוינשטיין כלפי חברי הקהילה הגאה, כאשר בהרצאה נוספת שערך בפני תלמייד מכינה סיפר בין היתר על ויכוח שהיה לו עם הורים לבן הומו:

“היה לנו ויכוח על איך נכנה את זה שיש להם ילד כזה. אמרתי שאני אקרא לו סוטה”, אמר לוינשטיין והוסיף כי האם לא אהבה את דבריו וצעקה עליו בחזרה: “אתה משוגע? בבית שלנו תקרא לו סוטה?”. לוינשטיין טען בחזרה: “הוא סוטה. אח שבא על אחות – זה בסדר מבחינתך? אצלנו זה אותו דבר ברשימה של הבלאגן”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

לוינשטיין המשיך בתיאור הוויכוח עם האם וסיפר כי הציע לאם לכנות את בנה “בעל נטיות הפוכות”. לאחר שהאם לא הסכימה לכינוי ושאלה אותו: “מי קובע מה זה הפוך?”, אמר לוינשטיין: “הסתכלתי עליה ואמרתי לעצמי בלב: איזו מסכנה. באמת השתגענו סופית. רחמנות”.

לוינשטיין הוסיף להתבדח על חשבונה של האם, וסיפר כי שאלה אותו אם היה מעוניין להרוג את בנה בסקילה, כפי שכתוב בתורה. לוינשטיין השיב לה: “למען האמת, זה קצת קשה. לא יודע אם נצליח לתפוס אותו”.

בנוסף, פורסמו התבטאויות קשות של לוינשטיין נגד נשים המרשתות בצה”ל, ביניהן הסברי

“עשר שנים אני פותח ‘במחנה’ ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי ‘אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר’. לא יודע מי יתחתן איתה. אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק”ל. אחרת איך תהיה חמה?.

“מגייסים לנו אותן לצבא, הן נכנסות יהודיות – הן לא יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי. כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות – בית, קריירה. ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה”.

בעקבות הדברים, הגיעו חברי גאוה כחול לבן אל המכינה בעלי בניסיון לפגוש את לוינשטיין ולהתעמת איתו, אך הוא לא היה במקום.

“פגשנו במקום את תלמידיו של לוינשטיין, שמבחינתם הרב יגאל הוא סבבה לגמרי, הוא לא איזה משוגע או משהו. הוא ממש לא ״קיצוני״, סיפר עמר נחמני, “דווקא הנונשלנטיות בה הדברים המזעזעים שלו מתקבלים בקרב האוכלוסיה בה הוא חי מפחידה אותי יותר מהכל. הרב יגאל לוינשטיין לא קיצוני, הוא מאוד מיינסטרים בציונות הדתית. הוא מיינסטרים כמו נפתלי בנט שממשיך לממן אותו וכמו עשרות רבני הערים שהביעו בו תמיכה. אני דווקא שמח שלא פגשנו את הרב יגאל, כי מה שראינו הוא הדבר הכי אמיתי והכי מפחיד. התלמידים שלו והסובבים אותו שמחבקים אותו ומקבלים את דברי השטנה שהוא אומר באהבה וקבלה”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן