fbpx

הפעם זה קורה? מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע יוצא לדרך

אחרי שבשנה שעברה בוטל ברגע האחרון, יצעד השנה לראשונה מצעד גאווה בבאר שבע. "זה לא יהיה שווה כלום אם לא כל מי שיכול להגיע יגיע. אז בואו לעשות איתנו היסטוריה"
גאווהבארשבע

אחרי 16 שנים של ציפייה מלווה במלחמות ומאבקים רבים, הקהילה הגאה יוצאת למצעד הגאווה הראשון של באר שבע.

המצעד הבאר שבעי הראשון יצא ביום חמישי, 22.6 בשעה 18:30 מחניון המיון של בית החולים סורוקה רח’ וינגייט 61 (פינת רגר), ויעבור דרך הרחובות שד’ יצחק רגר, שד’ שז”ר ודרך כיכר מנחם בגין לרחבת העירייה

ברחבת העירייה תתקיים העצרת המרכזית, במעמד ראש העיר, מר רוביק דנילוביץ’, ובה הופעות של מרגלית צנעני, אניה בוקשטיין ובהנחיית מלכת הדראג של באר שבע והדרום – סלין לה דיווין.

“המצעד הראשון של באר שבע מגיע אחרי הרבה שנים של ציפיה ומאבקים ועשייה מקומית ולא מקומית”, הסבירה מיקי לוי, יו”ר הבית הגאה בבאר שבע, “זה מרגש מאד להיות חלק מעשיית היסטוריה בעיר, במיוחד לקהילה הגאה פה. העירייה ואנחנו שותפות מלאות השנה. זה נכון שהיו קשיים בעבר אבל הם נשארו בעבר, כולנו צועדות קדימה ליצירת עיר שיש בה מקום לכלל תושביה ובפרט לקהילה הגאה”.

“מצעד ראשון בעיר בה גדלתי ובה הקמנו קהילה על אף כל הקשיים, זה מאד מרגש”, הוסיפה אבישג טביב מצוות הפקת אירועי סופ״ש הגאווה הבאר שבעי, “זה מאד משמח, מצד שני אין ספק שזו תחילתה של דרך. יש שיתוף פעולה מלא מצד העירייה וכמובן שזה לא יהיה שווה כלום אם לא כל מי שיכול להגיע יגיע. אז אנחנו מבקשות בכל ליבנו למכל מי שיכול להגיע לבאר שבע ולעשות איתנו היסטוריה”

 

מצעד הגאווה יצעד השנה לראשונה בעיר באר שבע, לאחר שבשנה שעברה בוטל המצעד והפך לעצרת מחאה, לאחר שהעירייה והמשטרה סירבו לקיום מצעד בעיר והתנו את הארוע בקיומו במתחם סגור, בטענה שבאר שבע אינה “עיר של תהלוכות ומצעדים”.

ביטול המצעד בעיר הוביל למתח ביחסים בין הקהילה הגאה בעיר לבין ראש העיר רוביק דנילוביץ’ והוביל את הקהילה הגאה להגיש בג”צ לקיום המצעד. לאחר דחייתה של העתירה על ידי בית המשפט, ולאחר שהשופטים הציעו חלופות לא היו מקובלות על חברי הקהילה, החליטו חברי הקהילה לקיים מפגן זעם ביום בו היה אמור להתקיים המצעד.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

ארועי השנה שעברה העיבו על היחסים בין העיריה לקהילה, אך גם יצרו הזדמנות חדשה לשיח, שהביאה בסופו של דבר לקיום המצעד הראשון בבאר שבע השנה.

 

במסגרת אירועי סופ״ש הגאווה בבאר שבע תתקיים מסיבה של ליין המונרו בשיתוף ליין הביסי שמגיע מתל אביב ובמוצ״ש – טווינק ליין, הדראג של סלין לה דיוויין.

ההגעה למצעד בתחבורה ציבורית:
קווי אוטובוס עירוניים (דן באר שבע):
תחנה מרכזית-> תחנת העירייה(יצחק רגר): 7 , 8 , 12 , 12א , 24 , 112
תחנת מרכזית -> סורוקה/וינגייט: עוצרים ב”סורוקה מיון/יצחק רגר”: 12 , 12א , 24 , 112
מתל אביב – קו 370/380
מירושלים – קו 480 – ירידה ברחוב רגר בנק׳ ההתכנסות

בנוסף, הוקמה קבוצת פייסבוק בה תוכלו להציע או למצוא טרמפ לבאר שבע ביום המצעד.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן