fbpx

החל מהחודש הבא: גם מכבי תסבסד טיפולי פרפ למניעת הדבקות ב-HIV

מכבי מצטרפת לקופת חולים מאוחדת ומודיעה על סבסוד הטיפול המונע הדבקה ב-HIV החל מחודש ספטמבר. קופת חולים כללית צפויה להודיע על סבסוד הטיפול למבוטחיה בשבועות הקרובים
prep-750

אחרי קופת חולים מאוחדת, גם קופת חולים מכבי מודיעה כי תחל לסבסד טיפול למניעת הידבקות בנגיף ה-HIV החל מהחודש הבא. מ’מכבי שירותי בריאות’ נמסר כי התרופה “אמטריביר” של חברת טבע, תמכר למבוטחי מכבי במחיר של 370 למבוטחי הקופה, ובמחיר של 300 שקל למבוטחי הביטוח המשלים.

מכבי היא קופת החולים השנייה שהגיעה להסדר מול חברת התרופות טבע לסבסוד התרופה. אתמול דווח כי קופ”ח מאוחדת תעניק למטופליה סבסוד ברכישת התרופה ותשווק אותה במחיר הנע בין 300 שקל באמצעות הביטוח המשלים, ו-500 שקל למבוטחי הקופה. במקביל, עדיין מתקיימים מגעים בין חברת התרופות ליתר קופות החולים במטרה להגיע להסדר שיוזיל משמעותית את עלות התרופה בישראל. קופת החולים כללית מתכוונת גם היא להשיג סבסוד לתרופה בשבועות הקרובים.

במרשם רופא בלבד ובשילוב עם אמצעי מניעה נוספים

טרם הינתן האישור ל-PrEP, בישראל ניתנה התרופה רק כהתוויה טיפולית, זאת לאחר שנגיף ה-HIV כבר נמצא בגופו של האדם. מי שביקש להשתמש בתרופה, כאמצעי מניעתי (PrEP) נאלץ לרכוש אותה באופן פיראטי ובלתי חוקי באינטרנט, אך תוך חשש מנטילת תרופה מזויפת שעלולה לסכן את הבריאות או לא להשיג את ייעודה במניעת הידבקות.

ההתוויה החדשה שאושרה על ידי משרד הבריאות תאפשר לקבוצות הסיכון ליטול את הטיפול המניעתי מבעוד מועד, ובכך תסייע במאבק הנחוש והארוך של הועד למלחמה באיידס וארגוני הבריאות והקהילה להפחתת שיעורי ההידבקות הגבוהים בישראל, הנאמדים ב-450 איש בשנה בממוצע בשנים האחרונות, בהן בכל יום בממוצע נשא חדש מצטרף לקהילת נשאי ה-HIV בישראל.

למרות האישור, חשוב לדעת כי הטיפול אינו מיועד לכולם. התרופה תינתן במרשם על ידי רופאים שעברו הכשרה מיוחדת, והיא תנתן בשילוב עם אמצעי מניעה נוספים. כמו כן תוטל על המטופל החובה לקבל הסבר על מחלות מין אחרות, אשר מועברות באמצעות יחסי מין לא מוגנים ולבצע מעקב שוטף אצל הרופא המטפל. חוברות הדרכה למטפל ולמטופל יחולקו במעמד הנפקת המרשם על ידי הרופא המטפל למטופלים הרלוונטיים.

בהתאם להנחיות ה-CDA  וה-FDA  (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) הוחלט כי רישום הטיפול על ידי רופא המוכשר לכך, יינתן רק לאחר שהמטופל יבדק לכלל המחלות ובכך PrEP ישמש כסממן אזהרה לכלל מחלות המין ולא רק ל-HIV. הוועד למלחמה באיידס, יחד עם החברה הישראלית לרפואת איידס והחברה לבריאות להט”ב בהסתדרות הרפואית, העבירו כבר שתי הכשרות לעשרות רופאים, ובקרוב תתקיימנה הכשרות נוספות.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן