fbpx

הוואי העבירה חוק האוסר על ביצוע טיפולי המרה בקטינים

בית הנבחרים של הוואי אישר את הצעת החוק האוסרת על ביצוע טיפולי המרה בקטינים מתחת לגיל 18 | "הטיפולים לשינוי הנטייה המינית נוטים להכשל ומועדים לסיכונים שונים המהווים פגיעה במטופלים הלהט"בים"
hawaii flag
Hawaii Flag | Scazon | CC BY 2.0

הוואי הפכה למדינה ה -12 האוסרת על טיפולי המרה בקטינים, לאחר שבית הנבחרים של המדינה אישר את הצעת החוק המבקשת לפקח על בעלי המקצוע העוסקים בבריאות הנפש ולמנוע מהם “לעסוק או לנסות לעסוק במאמץ לשינוי הנטייה המינית של כל אדם מתחת לגיל שמונה עשרה”.

הצעת החוק הועברה להצבעת בית הנבחרים לאחר שאושרה בסנאט ברוב של 24 תומכים מול מתנגד אחד בלבד – הסנטור הדמוקרטי מייק גבארד, ראש הברית למען ערכי המסורת והנישואים, שניהל בעבר קמפיין נגד נישואים חד-מיניים במדינה.

על פי נוסח הצעת החוק, מטרתו של החוק היא “להגן על בריאותם הגופנית והפסיכולוגית של קטינים, כולל לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים, מפני חשיפה לנזקים החמורים הנגרמים על ידי טיפולים לשינוי הנטייה המינית, על ידי איסור על אנשי מקצוע לעסוק, לנסות לעסוק או לפרסם הצעות לטיפולים לשינוי הנטייה המינית לאנשים מתחת לגיל שמונה עשרה”.

לדברי המחוקק, הצעת החוק התבססה על תוצאות בדיקה שערך צוות מיוחד של האגודה הפסיכולוגית האמריקאית בנוגע לטיפולי המרה, בהן נקבע כי הטיפולים לשינוי הנטייה המינית נוטים להכשל ומועדים לסיכונים שונים המהווים פגיעה במטופלים הלהט”בים, בהם תופעות כמו דיכאון, אובדנות, אובדן תחושה מינית, חרדה, בושה ודימוי עצמי שלילי.

עוד קבע המחוקק כי הילדים והמתבגרים הנחשפים לשיטות טיפול אלו, אשר לעתים קרובות מבוססות על פחד, מקבלים מידע לא מדויק לגבי הנטייה המינית והזהות המגדרית שלהם, שמחזק את הסטיגמה השלילית שלהם לגבי עצמם ופוגע בבטחון העצמי שלהם.

טיפולי המרה בקטינים אינם חוקיים בתשע מדינות בארה”ב, וכן בשוויץ, מלטה וטייוואן. בתחילת השנה פרסם הפרלמנט האירופי הודעת גינוי לטיפולי ההמרה וקרא למדינות החברות בו לפעול לאיסור הטיפולים.

בישראל לא קיים חוק האוסר על ביצוע טיפולי המרה, זאת למרות עמדת משרד הבריאות, שאימץ בשנת 2014 את נייר העמדה של מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים המזהיר מפני הסכנות הצפויות לציבור מצד “מטפלים” מסוג זה ומדגיש כי מדובר בטיפולים שאינם ראויים אתית ומקצועית.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן