fbpx

האם אישה טרנסית יכולה להתאמן בסטודיו C?

סרטוני הפרסומת ההומוריסטים של הרשת לא הצחיקו את חברות הקהילה. דוברת הרשת בתגובה: "אף אחד לא בודק האם היא הייתה בעבר גבר או מהן נטיותיה המיניות או תחושותיה, מתאמנות טרנסיות יכולות להירשם לסטודיו סי, ובלבד שהן נשים מבחינה פיזיולוגית או ביולוגית"
studio_c

בסוף השבוע עלה לרשת סרטון נוסף בסדרת הסרטונים של רשת הכושר סטודיו C.

במסגרת הקמפיין, שנועד להבליט את ייחודיות הרשת, המאפשרת אימונים לנשים בלבד, נראה השחקן משה אשכנזי כשהוא מתחפש לאישה בניסיון להכנס אל אחד משיעורי הרשת. עובדת הסטודיו, נאמנה למדיניות המקום, מונעת ממנו את הכניסה, בעוד היא מאפשרת לחברתו, ארנה דץ, להכנס בלי בעיה.

הסרטון השאיר טעם רע אצל צופים רבים, שכינו את הפרסומת טרנספובית ומיזוגנית, והסבירו כי הצגתו של שחקן המתחפש לאישה פוגעת בנשים טרנסיות.


פנינו לרשת ביקשנו הסברים:

האם מתאמנות טרנסיות יכולות להרשם לסטודיו שלכן? האם יש דרישות מסוימות ממתאמנות טרנסיות להוכיח את נשיותן?
“סטודיו סי אינה מבחינה או מפלה שום אדם על רקע ההיסטוריה המגדרית שלו ו/או על רקע נטיות מיניות ו/או תחושות”, הסבירה דוברת הרשת, עו”ד נילי טבצ’ניק, “כאשר לקוחה מבקשת להירשם אלינו, אף אחד לא בודק האם היא הייתה בעבר גבר או מהן נטיותיה המיניות או תחושותיה. הקמפיין החדש שבדף הפייסבוק של חברתנו נועד ליצור באזז פרסומי הומוריסטי, ואין בו שום כוונה לפגוע בסקטור כזה או אחר”.

האם פקידות הקבלה, האמונות על אישור הכניסה לסטודיו, עברו הכשרה המסבירה להן כי טרנסיות הן לא נשים בתחפושת?
“הפעילות הגופנית בסטודיו סי נועדה לכלל הנערות והנשים, והיא מותאמת לפיזיולוגיה של הגוף הנשי. אופיים ומהותם של המוצרים והשירותים הניתנים בסטודיו סי מצדיקים את קיומה של מסגרת נפרדת לנערות ולנשים. לכן, שערי הסטודיו פתוחים רק בפני מי שהן נערות או נשים מבחינה פיזיולוגית/ביולוגית. לרשותם של הגברים עומדות מסגרות חילופיות למכביר. לשאלתך, מתאמנות טרנסיות יכולות להירשם לסטודיו סי, ובלבד שהן נשים מבחינה פיזיולוגית או ביולוגית”.

חברת הכנסת יעל גרמן פנתה אף היא אל הרשת בבקשה להסיר את הסרטון הפוגעני.
“הקמפיין החדש של סטודיו סי מבטא את חוסר המודעות וחוסר הרגישות כלפי אנשים עם זהות מיגדרית שונה”, אמרה גרמן, “כנראה שאין בו כוונה רעה, אבל הוא מחזק את ההדרה של טרנסג’נדרים ואת ההגכחה שלהם. בעוד שאנחנו מתאמצים להסיר את הדעות הקדומות והגזענות כלפי הקהילה הגאה ובפרט כלפי הקהילה הטרנסית, בא קמפיין כזה וזורק אותנו לאחור כשהוא נותן לגיטימציה להדרת טרנסיות ולאפלייתן. פניתי למחלקת השיווק של סטודיו סי וביקשתי מהם להסיר את הסרטון והקמפיין. הבחורה שהשיבה לי אמרה שהכוונה הייתה להעלות חיוך, אבל בנושא כה רגיש חיוך של אחת הוא כאב לב של אחרת”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן