fbpx

בג”צ אילץ את מרשם האוכלוסין לרשום את דניאל ויונתן כהוריו של תומר

לשכת האוכלוסין שינתה חזרה את מינו של יונתן לזכר, והוסיפה את תומר לתעודת הזהות של שני האבות. עתה ממתינים השניים לרישום יונתן כאב גם בתעודת הלידה
yonatandanielid
צילום: פייסבוק האגודה למען הלהט”ב

שנה לאחר לידתו של בנם תומר, הגיעו היום בני הזוג מריומה מרום אל לשכת האוכלוסין ברמת גן וקיבלו ספחי תעודת זהות חדשים, בהם מופיע בנם תומר.

הרישום בוצע לאחר שבמשך שנה סירבה לשכת האוכלוסין לרשום את השניים כהוריו של תומר, למרות שגם יונתן וגם דניאל הם האבות הגנטיים של תומר, זאת מכיוון שיונתן מרום, שנולד כנקבה ועבר ניתוח לשינוי מין, נותר עם איברי רבייה נקביים, הרה מזרעו של בן זוגו דניאל וילד את בנם.

לאחר הלידה שינתה רשות האוכלוסין וההגירה את סעיף המין של יונתן בחזרה לנקבה, ללא הסכמתו, ורשמה אותו בתעודת הלידה כאמו של תומר.

בני הזוג הגישו עתירה נגד שר הפנים ורשות האוכלוסין, בשיתוף עם הארגונים טרנסג’נדרים למען צדק חברתי, מעברים והאגודה למען הלהט”ב. בדיון שנערך בחודש שעבר בבג”ץ נדרשה המדינה לרשום את השניים כאבות של הילד במרשם האוכלוסין.

עוד בנושא:  המדינה הכריחה אותי להירשם כנקבה על מנת להיות רשום כהורה הילד שלי

הבוקר הגיעו בני הזוג ללשכת האוכלוסין ברמת גן וקיבלו ספחים חדשים לתעודת הזהות, בהם רשום בנם וכן מינו של יונתן שונה בחזרה לזכר.

עתה ממתינים בני הזוג להחלטה נוספת של בג”צ בנושא הרישום בתעודת הלידה, ומקווים שגם במקרה זה יכריע בית המשפט לטובתם וידרוש מהמדינה לרשום את יונתן כאביו של תומר.

“התחושה היא מדהימה”, אמר דניאל, “אני כבר שנה שלמה נלחם להיות אבא של הילד שלי ומאוד כיף לי לקבל את ההכרה, אחרי שבית המשפט חייב את המדינה להכיר בי כאב ולהחזיר את המציאות כמו שהיא ליונתן – להפוך אותו לזכר מהכפייה שהפכו אותו לנקבה לפני כן. לגבי המשך המאבק, זה מצב מאוד אבסורדי. מצד אחד המדינה מכירה בזה שיש אב, מכירה באב השני, אבל בתעודת הלידה של הבן שלנו מופיע עדיין ‘אם’. למה להערים קשיים אם בכל מקרה מכירים במציאות שהיא אחרת? למה שתעודת הלידה לא תהיה תואמת? אנחנו לא נוותר”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן